נכסי קריירה – מוניטין

 
כיצד ניתן לחלק מוניטין? 
 
בית המשפט העליון הכיר במוניטין כאלמנט בר איזון. מוניטין אישי בא לידי ביטוי בכושר השתכרות, לרוב אצל בעלי מקצועות חופשיים. במקרים בהם אחד מבני הזוג התפתח מבחינה מקצועית והאחר לא, ניתן לכמת את המוניטין של בן הזוג שפיתח קריירה מאחר ומוניטין הוא נכס בר פירוק. על כן יש להעריך שווי  המוניטין של מי שפיתח קריירה מקצועית בה בעת שהאחר היה לצידו ולא פיתח קריירה. ככל שיש הפרשי השתכרות בית משפט נוטה לייחס למוניטין משקל רב יותר.
למה הדבר דומה? לדוגמא, זוג צעירים שמתחתן מחליטים ביניהם שעל מנת להביא לשגשוג המשפחה הבעל ייצא ללימודים גבוהים בעוד האישה תישאר בבית לטפל בילדים הקטנים, ובדרך זו הבעל ילמד מקצוע שיאפשר לשני בני הזוג רמת חיים גבוהה. עשר שנים מאוחר יותר הבעל הינו איש עסקים מצליח אך האישה טרם רכשה מקצוע וטרם יצאה לעבודה מאחר והשקיעה את כל זמנה בעשר השנים החולפות בטיפוח הבית וגידול הילדים. לאחר שהחליטו להתגרש, המוניטין של הבעל אותו עזרה האישה לפתח בכך שתמכה בו, סייעה בידו ולקחה על עצמה את משימת טיפוח הבית וגידול הילדים, יתחלק ביניהם שווה בשווה. 
אם גם אתם נקלעתם לסיטואציה שבה אחד מבני הזוג התפתח וניהל קריירה מרשימה בעוד האחר תומך בו ולוקח על עצמו את ניהול הבית וגידול הילדים, אך אינו מתפתח בעצמו מסיבה זו, חשוב שתדעו שהצלחת בן הזוג הינה גם הצלחתכם ומגיע לכם להתחלק בה שווה בשווה. פנו עוד היום אל משרד עו"ד הלנה שמחי המצטיין בפתרונות יצירתיים וחדשניים ואשר נאבק עבורכם ועבור מימוש זכויותיכם גם בתחום המוניטין. 
 
שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, כהנה כסגנית וועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א והיא מוזמנת מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader