איך בוחרים עורך דין כשמתגרשים?

הליך גירושין הוא הליך מורכב ומסובך הדורש הכנה ראויה וליווי משפטי צמוד. על מנת לעבור את שלב פירוק התא המשפחתי בדרך הנכונה ביותר, חשוב להיעזר בעורך דין מנוסה ומבין בתחום אשר יקל ככל הניתן על ההליך וישיג את התוצאות הכי טובות בעבורכם. עוד על מה כדאי לדעת בבחירת עורך דין לגירושין, לפניכם:

 

עורך דין לענייני משפחה וגירושין

תחום דיני המשפחה ובפרט ענייני גירושין נחשבים לתחום משפטי מורכב ביותר, הן בשל הפרטים הרבים והעדכונים בחוק והן בשל הרגישות הרבה של תחום משפטי זה המתערב בחיי המשפחה העדינים ומשפיע על המשך החיים. בשל כך חשובה בחירה נכונה של עורך דין אשר ילווה את ההליכים הללו, עורך דין אשר יבין את הצרכים שלכם ויפעל בצורה המקצועית ביותר להשגתם יוכל להקל על ההליך.

 

איזה עורך דין לבחור כשמתגרשים?

כאמור, הבחירה בעורך דין אשר ילווה אתכם בהליך גירושין היא משמעותית ביותר וקריטית הן מבחינה אישית והן מבחינה כלכלית בשל ההשפעה הרבה של איכות הטיפול על העתיד ועל התוצאות המשפטיות של ההליך. קיימים כמה היבטים אליהם יש להתייחס בבחירה של עורך הדין כגון מקצועיות, בקיאות משפטית, ניסיון, יחסים בין אישיים, היבט כלכלי, זמינות ללקוח והכל תוך כדי איזון והתאמה אישית אליכם ולצרכים הפרטניים שלכם.

 

בקיאות משפטית

יש לבחור בעורך דין בעל ידע משפטי ובקיאות רבה בכללים והסוגיות המשפטיות. ככל שהפן המקצועי שלו יהיה חזק יותר כך הוא יוכל לנהל את התיק בצורה המיטבית והחכמה ביותר. בנוסף, רצוי לבחור בעורך דין אשר העיסוק המרכזי שלו הוא דיני משפחה, שכן ככל שזהו התחום העיקרי שלו, כך הידע וההתמצאות שלו בחוק ובכללים המשפטיים הוא מעמיק יותר.

 

ניסיון בתחום

שנית, חשוב לבחור בעורך דין בעל ניסיון רב בתחום שכן אין חכם כבעל הניסיון, ככל שעורך הדין ליווה וטיפל במקרים רבים דומים בעבר יוכל הוא להתמודד בצורה המיטבית ביותר בניהול המקרה הנוכחי, בהבנה ויצירתיות ובמינימום של טעויות. לשם כך רצוי לבחור בעורך דין בעל המלצות רבות ומוניטין רחב.

יחס בין אישי

חשוב לבחור בעורך דין בעל יחס אישי טוב. הליך גירושין הוא הליך מורכב מאד מבחינה רגשית ומלווה לרוב בהרבה לחץ ומתח נפשי, חשוב לבחור בעורך דין אשר יגלה הבנה של המצב, יפעל ברגישות וילווה את ההליך בצורה הנעימה ביותר בעבורכם. כמו כן, חשוב לבחור בעורך דין אשר יעמוד על זכויותיכם ורצונכם אך מצד שני לא ילבה את האש ויעמיק את הסכסוך, שכן הדבר יגרום להארכת ההליך המשפטי ויעצים את הקושי שלו.

 

זמינות

הבחירה בעורך דין בעל ניסיון רחב ומוניטין בענייני גירושין היא חשובה מאד. יחד עם זאת יש לבחור בעורך דין אשר העומס וכמות התיקים בהם הוא מטפל מווסתים בצורה מאוזנת והם זמינים לטיפול מלא בתיק שלכם. בחרו בעורך דין אשר מבין את המורכבות והלחץ האופפים את תקופה זו וזמינים בעבורכם באופן מלא.

 

 

היבט כלכלי

הליך הגירושין הוא הליך יקר ולעיתים רבות העלויות עולות ומצטברות במהלך ההליך, ולכן היערכות לכך היא חשובה. חשוב לשים לב בבחירת עורך דין לתעריף הכספי שלו ולמחיר אשר עשוי להשתנות עם ההליך. חשוב לבחור בעורך דין איכותי וטוב אך גם בכזה המותאם לתקציב האישי שלכם.

 

פגישת ייעוץ והיכרות עם עורך הדין

שלב חשוב בבחירה של עורך דין ותחילת הטיפול הוא פגישה עם עורך הדין לקראת הטיפול בתיק. בפגישה המיוצג יפרט את ההליכים המשפטיים אותם הוא צריך לעבור, את הרצונות שלו, הבעיות והקשיים אשר הוא צופה בהליך. עורך הדין מצדו יפרט על אודות ההליך, את אופן הטיפול אשר הוא מציע בהתאם לנסיבות הפרטניות וכן את הקשיים והמחסומים הצפויים בניהול התיק, ככל שיהיו.

שלב זה של המפגש בין הינו חשוב ביותר שכן הוא מאפשר בפגישה מסודרת לתאם ציפיות בין הצדדים לגביי המשך ההליך וכן מאפשר לבחון את ההתאמה של עורך הדין ולהמנע מהייצוג במקרה של אי התאמה.

 

גישור בגירושין

כיום, זוגות רבים מסדירים את ענייני הגירושין באמצעות הליך גישור והסכם גירושין. לעורך דין אשר הוכשר גם כמגשר יש יתרון עצום שכן הוא יכול להביא את הצדדים להסכמות ושיתוף פעולה בנוגע לתחומים רבים בהליך ובכך לחסוך זמן שיפוטי יקר ומריבות מתמשכות. הידע בניהול משא ומתן נכון וחשיבה יצירתית הוא חשוב ביותר.

 

החשיבות של בחירת עורך הדין

הליך גירושין הוא למעשה סכסוך בין שני צדדים. עורך הדין אשר מלווה אתכם צריך לייצג בצורה הטובה ביותר את האינטרסים שלכם ולפעול בנחישות ויעילות על מנת להשיג אותם.

לעיתים אנשים אינם מבינים מספיק את החשיבות של עורך הדין ובוחרים בעורך הדין בשל שיקולים שוליים כגון עלות זולה וכו' אך בסופו של דבר משלמים על ההחלטה ביוקר בהמשך ההליך שכן ניהול לא נכון של תיק הגירושין עשוי להביא להתמשכות רבה שלו ולייקר אותו.

ככל והבחירה בעורך הדין תהיה מושכלת יותר תוך הבנה של הצרכים הפרטניים שלכם הליך הגירושין, יהיה קל יותר בעבורכם תוך השגת המטרות שלכם.

לסיכום, בחירה של עורך דין גירושין היא חשובה ביותר. תשומת הלב להיבטים השונים של ההליך והבנה של הצרכים אותם צריך עורך הדין למלא הוא עצום. עורכת הדין הלנה שמחי בעלת ניסיון רחב, יחס אישי מצוין בטיפול וליווי של הליכי גירושין שונים ואחוזי הצלחה גבוהים. פנו עוד היום לפגישת ייעוץ בנושא!

איך בוחרים עורך דין כשמתגרשים
איך בוחרים עורך דין כשמתגרשים

שאלות ותשובות - איך בוחרים עורך דין כשמתגרשים?

הליך הגירושין הוא לא הליך פשוט, אלא מורכב וגם גורלי, הליך שהחלטותיו ישפיעו משמעותית על ההווה והעתיד של כל אחד. לכן, כדאי לבחור בעורך דין מומלץ המומחה בתחום הגירושין ומכיר את המורכבויות בו לעומק.

בעת בחירת עורך דין גירושים חשוב להתייחס לכמה פרמטרים כמו הניסיון, היחסים והאינטראקציה הבין אישית, המקצועיות והבקיאות של עורך הדין בתחום הגירושין, ועוד רבים.

מאחר והליך גירושין הוא הליך יקר גם כך, ההיבט הכלכלי הוא בהחלט עניין שכל אחד מאתנו שוקל גם בבחירת עורך הדין. לכן זה פרמטר חשוב שכדאי לשים לב אליו ולוודא שמדובר בעורך דין העומד בתקציב.

פגישת הכרות עם עורך הדין שאתם שוקלים לקחת עבור ייצוג וסיוע בהליך הגירושין, תבטיח גם תיאום ציפיות בהמשך בינכם ובין עורך הדין, וכן את ההתאמה בניכם. המפגש יאפשר לבחון האם יש כאן התאמה או האם כדאי לבחור בעורך דין אחר.

שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, מכהנת כסגנית ועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א ומזמינים אותה מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader