משפטפטת: כל מה שקורה בלשכת עורכי הדין

המתמחים מחו על קושי הבחינה, פסק דין משמעותי נרשם נגד חברת "זכותי" על פריצת גבולות המקצוע ומונו לא מעט ועדות חדשות ומשמעותיות בלשכה

ריבוי האפשרויות לקבלת אזרחות זרה הביאו את לשכת עורכי הדין לכונן ועדה מיוחדת בנושא. עו"ד ארז יצחק קרט מונה ליו"ר ועדת ספרד בלשכת עורכי דין, קרט פיתח את שיטת "פורטוגל אקספרס" המאפשרת לכל אזרח ישראלי לבחון את זכאותו לקבלת דרכון אירופאי.

אין דרכונים זרים בלי לקבל אישור נוטריוני: עו"ד הדין והנוטריון משה אלפסימונה ליו"ר הצעיר ביותר בתולדות לשכת עורכי הדין של ועדת הנוטריונים. "מדובר בכבוד אדיר שניתן על ידי הלשכה. בכוונתי להצעיד את הנוטריונים לעבר חידושים מרחיקי לכת עליהם אנו שוקדים כעת", אמר עו״ד אלפסי בתגובה על מינויו.

 

על תחום המשפחה

תחום המשפחה הוא אחד מן התחומים התוססים ומלאי החידושים והשינויים. לסגן יו"ר פורום דיני משפחה בלשכת עורכי הדין מונה עו"ד מיקי שיפמן. "פעילות הפורום חשובה מאוד ועוסקת בעניינים כבדי משקל הנוגעים לכולנו, למשפחה שלנו, לילדים שלנו, לבני הזוג שלנו. במסגרת פעילות הפורום אנו עושים כמיטב יכולתנו להשפיע ותורמים את תרומתנו לתחום קשה ומורכב זה", כתב שיפמן בדף הפייסבוק שלו.

בתחום המשפחה מונתה עורכת הדין הלנה שמחי לכהן כסגנית יושב ראש שתי ועדות בתחום המעמד האישי במחוז מרכז – סגנית יו״ר ועדת משפחה וסגנית יו"ר ועדת בתי דין רבניים: "תחום המעמד האישי הוא מהתחומים הדינימיים ביותר בלשכה, ואני גאה לקחת חלק בעשייה ברוכה זו״.

 

על זכויות בעלי החיים

זכויות בעלי החיים, הפכו בשנים האחרונות לאחד הנושאים המדוברים ביותר ברשתות החברתיות ובתקשורת הממוסדת, עניין זה לא חמק מעיניה של לשכת עורכי הדין שהקימה ועדה העוסקת בתחום זכויות בעלי חיים, שבה ישמש עורך הדין בן קרפל כיו"ר הוועדה של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין. קרפל, שעוסק בין היתר בתחום לשון הרע, מסביר כי החיבור לתחום בעלי החיים הוא חיבור מתבקש היות ולא אחת, מוצאים עצמם אקטיביסטים נחשפים לתביעות על פרסומים שונים.

 

על לשון הרע

הרשתות החברתיות הפכו את תחום לשון הרע לאחד התחומים היותר מדוברים בשנים האחרונות ומן הסתם, השיח אודותיו הולך וצובר יותר ויותר נפח. את הועדה העוסקת בהיבטים המשפטיים המתפחים של לשון הרע מנהלים ביו"ר משותף עו"ד שלומי וינברג ועו"ד רון לוינטל שהשיקו (כל אחד בנפרד) לאחרונה ספר העוסק בתחום – וינברג את הספר "מורה דרך לתביעות לשון הרע", ולוינטל את ספרו "ארץ דיבת חלב ודבש.״

 

שינויים בלשכת עורכי הדין

הבטחת הבחירות הגדולה של יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נווה, לרפורמה בתחום הפרסום קורמת עור וגידים בדמות ועדה חדשה בראשות עורך הדין שלומי וינברג. הוועדה הונחתה להגיש רפורמה שתשקף את הצרכים האמיתיים של עורכי דין כדי להצליח להתפרנס ולהתחרות בשוק מוצף, המוגבל בכל הקשר לשימוש נרחב באמצעי הפרסום והשיווק הקיימים היום.

במקביל, משיקה לשכת עורכי הדין קמפיין תקשורתי רחב היקף שכותרותו "לביטוח לאומי נכנסים רק עם עו"ד!", כחלק משמירה על גבולות המקצוע ומלחמה בחברות השונות לזכויות רפואיות והגנה על עורכי הדין שעוסקים בנזיקין. עורך דין גיל קראוס, שעוסק בתחום הנזיקין מונה כיו"ר משותף בוועדת פיצויים לנפגעי תאונות דרכים בלשכת עורכי הדין מחוז תל אביב.

 

על הועדה לעניינים פליליים

עו"ד אייל בסרגליק, מונה ליו"ר משותף של הועדה לעניינים פליליים של ועד מחוז תל אביב, לאחר 4 שנים בהן כיהן כסגן יו"ר הוועדה. "אני, יחד עם היו"רים האחרים, ננסה להיכנס לנעליים הגדולות שהשאירו אחריהם אבי עמירם וח"כ רויטל סוויד, ולחולל שינוי גדול בתחום". עו"ד בסרגליק מונה גם כממלא מקום יו"ר מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין.

תחום הולך ומתפתח בחקיקה הישראלית הינו האלימות הכלכלית נגד נשים. אחת מנושאות הדגל בתחום זה הינה עורכת הדין הילה נדב אשר חזרה בחודש שעבר מנאפולי, שם הרצתה בכנס הבינלאומי לביואתיקה, עליו פרש האו"ם את חסותו.

יו"ר ועדת הצעירים בלשכת עורכי הדין, עו"ד שחר אורגד, משמש כסגן יו"ר לשכת עורכי הדין.

וברכות לעורך הדין אדי סוברי שאתר האינטרנט שהקים "אתר הפורומים המשפטיים" יחגוג עשור להיווסדו, דבר שלחלוטין אינו מובן מאליו בנוף האינטרנטי בישראל, "הסוד לאריכות ימים באינטרנט הוא אספקת תוכן נגיש ורלוונטי לגולש", מסר סוברי.

מקור: https://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3675360,00.html

שתפו בקליק
תמונת מחבר
Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader