אפוטרופוס גוף ורכוש, אפוטרופוס לדין

משרד עו"ד הלנה שמחי, המתמחה בדיני משפחה, הנו בעל ניסיון וידע רב בהליכי מינוי אפוטרופוס גוף ורכוש ואפוטרופוס לדין. לכן בכוחו להעניק לכם ייצוג וליווי משפטי איכותי ומקצועי לכל אורך השלבים השונים, החל בהליכי המינוי עצמם ועד קבלת צו המינוי. מלבד סיוע משפטי בהליכי מינוי אפוטרופוס נוכל לסייע לכם לשקול גם מסלולים משפטיים חלופיים או מקבילים בעת הצורך במטרה לספק מענה מיטבי, הולם וראוי לצרכיו של החסוי/פסול הדין.  לתיאום פגישת ייעוץ עם עו"ד הלנה שמחי חייגו:

 

077-804-4141

הליכי מינוי אפוטרופוס גוף ורכוש ואפוטרופוס לדין 

במקרים ובהם אדם אינו יכול לדאוג לצרכיו ולרווחתו, לקבל החלטות או לנהל את רכושו יש לפנות לבית המשפט על מנת למנות עבורו אפוטרופוס. ישנם שלושה סוגי אפוטרופסות והם: אפוטרופוס לדין, אפוטרופוס לגוף ואפוטרופוס לרכוש, כאשר בעת המינוי בית המשפט נסמך על הוראות חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות. היות ולא פעם תהליך מינוי אפוטרופוס מעורר מחלוקות קשות במסגרת המשפחה, עולה הצורך בפניה לערכאות המתאימות כדי לקבל הכרעה ראויה. לשם כך חשוב לפנות לקבלת ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי מטעם משרד עו"ד מומחה לתחום.

 

מה תפקידו של אפוטרופוס גוף ורכוש?

אפוטרופוס גוף ורכוש מחויב לפעול לשמירת הזכויות והאינטרסים של האדם עבורו הוא משמש אפוטרופוס ולקבל החלטות לטובתו באופן קבוע או ארעי. על פי החוק, בעת מילוי תפקידו, האפוטרופוס צריך לנהוג באופן שאדם מסור היה דואג בנסיבות העניין, כאשר לעיתים בית המשפט אף יגדיר את תפקידיו. כמו כן, ישנן פעולות שיש לו היתר לבצע בעוד שישנם מקרים בהם יאלץ לקבל את אישור בית המשפט. אפוטרופוס לגוף ורכוש דואג למעשה לשני מישורים: לענייני הגוף כמו צרכים רפואיים, צרכים גופניים, תעסוקה, פנאי וכדומה ולענייני רכוש כמו ניהול נכסים, חשבון בנק, מיצוי זכויות כספיות ועוד. יש לציין כי המינוי נמצא תחת פיקוח ועל כן על האפוטרופוס חלה חובת דיווח לרשויות על הפעילות שלו.

מינוי יותר מאפוטרופוס אחד – האם אפשרי?

על פי חוק הכשרות בית משפט רשאי למנות אפוטרופוס אחד או יותר. במידה ובית משפט יחליט לעשות כן, על האפוטרופוסים לשתף פעולה ולהגיע להבנות ביניהם. במידה ודעותיהם חלוקות עליהם לפנות לבית המשפט על מנת לקבל הנחיות, למעט במקרים שלא סובלים דיחוי. לבית המשפט עומדת הזכות לחלק את הסמכויות בין האפוטרופוסים ולחלופין, באפשרותו לבחור להטיל עליהם לבצע את המשימה תוך שותפות.

אפוטרופוס לדין – מה זה בדיוק?

מלבד אפוטרופוס גוף ורכוש ישנו גם אפוטרופוס לדין אשר עליו מוטל לדאוג לכל ענייניו המשפטיים של החסוי/פסול הדין. בין היתר מוטל עליו לייצג את החסוי בעצמו או באמצעות עורך דין בתהליכים משפטיים שונים, לפנות בשמו לבית המשפט כנדרש, לשמור על האינטרסים שלו ולרכושו, לשכור עבורו שירותים מקצועיים במידת הצורך כדי לשמור על ענייניו, לעדכן על כל שינוי במצבו לטובה או לרעה וכדומה.

בקשה למינוי אפוטרופוס יש להגיש לבית המשפט לענייני משפחה, על מנת שתהליך זה יצא לפועל ללא דיחוי, תאמו אתנו פגישת ייעוץ. אנו במשרד עו"ד הלנה שמחי נלווה אתכם לכל אורכו של התהליך במקצועיות, בדיסקרטיות וברגישות ונוודא שתקבלו את המענה המשפטי הטוב והתואם ביותר לפרטי המקרה האישי שלכם.

אפוטרופוס גוף ורכוש, אפוטרופוס לדין
אפוטרופוס גוף ורכוש, אפוטרופוס לדין

שאלות ותשובות - אפוטרופוס גוף ורכוש, אפוטרופוס לדין

אפוטרופוס הוא אדם או גוף שממונה על ידי בית משפט, על מנת שידאג לענייניו של אדם שאינו מסוגל להתנהל בכוחות עצמו. האפוטרופוס הוא המייצג של אותו אדם בכל פעולה משפטית ובכל נושא אחר שבית המשפט נתן לו סמכות בו.

הליך המינוי מתבצע על ידי בית המשפט, אשר מעניק סמכויות לאפוטרופוס להחליט החלטות עבור האדם שעבורו הוא משמש בתפקיד, תוך שההחלטות צריכות להתבצע לטובת אותו אדם.

כן. במידת הצורך, בית המשפט יכול למנות יותר מאפוטרופוס אחד, אשר יפעלו ביחד לטובת האדם שעבורו הם משמשים כאפוטרופוסים.

אפוטרופוס גוף ורכוש, שכשמו כן הוא, מקבל החלטות ודואג לאדם בנושאי גוף ורכוש – כמו צרכים רפואיים וגופניים, ניהול נכסים וחשבונות בנק ועוד. לעומת זאת, אפוטרופוס לדין דואג לכל העניינים המשפטיים.

שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, מכהנת כסגנית ועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א ומזמינים אותה מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader