טיפים למעוניינים לפנות להליך גישור

מעוניינים לפנות להליך גישור כדי לפתור סכסוך משפחתי? בחירה נבונה! הליך גישור הוא פתרון שמציע חלופה לתביעת גירושין או תביעות הנוגעות לסכסוכים משפחתיים מסוגים אחרים, שמתנהלות בבית משפט לענייני משפחה או בית דין רבני. הליך זה מסייע לבני זוג וזוגות פרודים לפתור את המחלוקות שנתגלעו ביניהם בזמן מינימלי ולהימנע מהעלויות הגבוהות, הביורוקרטיה ועוגמת הנפש שנלוות פעמים רבות לניהול הליכי גירושין בערכאות משפטיות. במאמר שלפניכם תמצאו מספר טיפים מועילים שיסייעו לכם למצות את זכויותיכם ולהפיק תועלת מירבית מהליך הגישור שלכם.

 

הליך גישור – לאן הוא מוביל בעצם?

הליכי גישור גירושין וגישור בסכסוכים משפחתיים אחרים, מתקיימים מול  מגשר מוסמך, שהוא למעשה גורם ניטרלי שמטרתו לעזור לבני הזוג שנמצאים במשבר, להגיע לפשרה או הסכם שישרת את שני הצדדים. המגשר בהליכי גירושין הוא עורך דין המתמחה בתחום דיני משפחה וכן בתביעות גירושין.

אולם מן הראוי לציין שגישור מתבצע גם בהקשר לסכסוכים בתחום המשפט האזרחי ובמקרים מסוימים – אף בנושאים פליליים. המטרה בהליך גישור היא להביא את הצדדים המעורבים בסכסוך להבנה הדדית ולהסכמה בנושאים העקרוניים שבגינם הם נקלעו למחלוקת. להליכי גישור משפחתיים פונים בני הזוג, הורים או ילדים מרצון על מנת ללבן נושאים שגורמים לקרע בתא המשפחתי.

 

אילו סוגי מחלוקות הכי מתאימות להליכי גישור?

הליך גישור הוא הפתרון האידיאלי עבור זוגות שנקלעו לסכסוך משפחתי, או כאלו שבוחרים "לפרק את החבילה" ומעוניינים להיפרד באווירה חיובית. בפתרון מחלוקות בין בני זוג נשואים נדרשת נכונות להידברות בין הצדדים והבנה של ההשלכות המשפטיות הנוגעות לפירוק התא המשפחתי, שנוגעות פעמים רבות גם לטובת הילדים.

כאן טמון כוחו של הליך הגישור המשפחתי שבא להנהיג שיח מכבד וערוץ תקשורת פתוח ומוכוון פתרונות בין המעורבים בסכסוך, מבלי להיגרר להתחשבנות והאשמות המלווים בדרך כלל תביעות גירושין במסגרות משפטיות.

גם זוגות שחוו משבר בנישואיהם ומעוניינים לתת צ'אנס נוסף לזוגיות שלהם, יכולים להפיק תועלת רבה מהליך גישור בעזרת עורך דין מגשר.

במסגרת גישור כזה, ניתן יהיה ליצור בין בני הזוג חוזה שנקרא "הסכם שלום בית ולחילופין גירושין" – שנועד להסדיר את זכויותיהם של שני בני הזוג בכל אחד מן המצבים, ממקום של רצון טוב והבנה משותפת.

 

טיפים למעוניינים לפנות להליכי גישור

במידה ואתם שוקלים לפנות להליכי גישור, שימו לב לטיפים המועילים שלפניכם:

 

הניחו את המלוקות בצד לרגע

בררו עם עצמכם אם יש לכם נכונות להניח את המחלוקות בצד לרגע, ולשבת לשוחח עם הצד השני במטרה למצוא דרכים להתגבר על המכשול ביניכם או להגיע לפתרון הוגן.

במידה והנכונות לדבר היא הדדית – הרי שהליך גישור יכול להועיל לכם. אך אם אתם לא רואים את עצמכם יושבים באותו החדר עם האדם השני ומנהלים שיחה בוגרת ומכבדת, ככל הנראה, גישור הוא לא הפתרון עבורכם.

 

היו כנים

את הליך הגישור יש לנהל בצורה הגונה והוגנת, מבלי להסתיר מידע או מסמכים. זכרו כי בלאו הכי, המידע הנמסר במסגרת הליכי גישור הינו סודי, חסוי ואינו מועבר לאף ערכאה משפטית.

 

בחרו במגשר מוסמך בעל התמחות בדיני משפחה

הקפידו על בחירת מגשר מוסמך שנושא גם בהתמחות כעורך דין מתחום דיני המשפחה. ניסיון ספציפי בתיקי גירושין ומשפחה יגדיל את הסיכויים לכך שהליך הגישור שלכם יתנהל בצורה עניינית, ביעילות ואף יישא פרי.

בחרו את המגשר או המגשרת שלכם ביחד

מגשר או מגשרת בנושא גירושין, מומלץ לבחור ביחד. במידה ובכל זאת אתם מעדיפים שרק אחד מכם יבחר את המגשר שיוביל את הליך גישור הגירושין שלכם, כדאי שלכל הפחות תדאגו לקרוא מעט על המגשר הנבחר באתר האינטרנט שלו או שלה.

זאת כדי לוודא כי אכן מדובר במגשר בעל  המתמחה בדיני משפחה ותביעות גירושין, עם ניסיון רלוונטי, רקורד של הצלחות ורצוי גם המלצות מלקוחות מרוצים.

הליך גישור – למי כדאי להימנע ממנו ומדוע?

מן הראוי לציין שהליכי גישור אינם מתאימים לכל מקרה ולכל אדם. נדרשת מחויבות משותפת של הצדדים לנסות ולהגיע לפשרה או הסכם במסגרת תהליך הגישור, וכמובן אורך רוח ונכונות להקשיב, לשאת ולתת בדרכי נועם.

כאשר הקרע בין הצדדים עמוק מכדי לאפשר תקשורת פתוחה ועניינית, יתכן ופניה לערכאות המשפטיות היא הפתרון ההולם יותר.

 

טיפים לבחירת מגשר בהליך גישור – מה לחפש ואילו שאלות לשאול

גם כאשר שני הצדדים ניגשים להליך גישור ממקום של רצון כנה ואמיתי לסיים את חיי הנישואין שלהם בנימה חיובית שתטיב עם שני הצדדים או לנסות לתקן את חיי הנישואין ולענות על הפר שיצר הסכסוך המשפחתי, לעתים קרובות רגשות קשים צפים ועולים במסגרת הליכי גישור מה שעלול להביא ל"פיצוץ" המשא ומתן.

מגשר עם מיומנות בטיפול בהליכי גישור משפחתיים וניסיון רב שנים עם גישורים שהסתיימו בהצלחה, ידע לזהות את המכשולים הרגשיים כאשר הם יעלו אל פני השטח ולהתמודד עמם באופן שיאפשר לבני הזוג לחזור לשולחן הדיונים מבלי לתת לשיקולי אגו, פחד, כעס ואשמה לפגוע בסיכוייהם להגיע להבנות מועילות.

מכאן ההמלצה לחפש מגשר או מגשרת שהם עורכי דין במקצועם, מפני שלרוב תהיה להם יכולת לספק לכם פרספקטיבה משפטית בהקשר של חילוקי דעות שעשויים להתגלע ביניכם במהלך הגישור.

לעורך דין מנוסה בהליכי גישור לרוב תהיה גם יכולת להציע לבני הזוג כלים מגוונים לפתרון המחלוקות שלהם במסגרת הסכם הגירושין שמנוסח בהליך הגישור.

יתרה מכך, רצוי גם לבדוק מראש עם מגשרים שאתם פונים אליהם מה מסגרת הזמנים שהם מקציבים להליך הגישור שלכם, בהערכה גסה. דעו כי הליך גישור מוצלח אינו אמור להיות הליך גישור ממושך!

חשוב שהגישור המשפחתי ינוהל באופן ענייני ושיטתי על מנת שניתן יהיה לסיימו בפרק זמן קצר ומבלי להקשות מדי על המעורבים.

 

אלטרנטיבה שפויה ומשתלמת לתביעות גירושין

הליך של גישור לגירושין הינו חלופה מצוינת עבור זוגות אשר מעוניינים לנהל את הליכי הגירושין שלהם באופן מהיר, יעיל ובעלות נמוכה. אם אתם מוכנים להידבר ביניכם, כדאי לכם לשקול לתת הזדמנות להליך גישור גירושין.

בסופו של יום, שמירה על מערכת יחסים תקינה עם בני הזוג לשעבר נוטה להיטיב גם עמכם וגם עם ילדיכם. אם בכל מקרה תידרשו להגיע להסכמות בנוגע לטיפול בהם, למה לא לעשות את זה בדרכי נועם?

זכרו כי כאשר פונים להליך של גישור גירושין בעזרת מגשר שהוא עורך דין מומחה לגירושין ודיני משפחה, התקשורת בין בני הזוג מנוהלת על ידי צד שלישי ניטרלי ולכן יש במה לשיחה פתוחה והגעה להסכמה בנושאים עקרוניים שיש להם השלכות על בני הזוג וילדיהם גם ברמה המיידית ואף לטווח הרחוק.

 

מה עושים אם לא בטוחים שגישור עדיף על תביעת גירושין?

לפני שבוחרים לגשת להליך של גישור גירושין, ניתן לפנות לייעוץ עם עורכת דין באופן פרטני וחשאי, מבלי לערב את בן או בת הזוג.

עורך דין גירושין מיומן ובעל ניסיון, יוכל להתוות עבורכם את האסטרטגיה הנכונה עבורכם ולייעץ לכם לגבי דרך ההתמודדות המועילה ביותר עבורכם עם הגירושין שלכם, תחת הנסיבות והצרכים הפרטניים שלכם. עו"ד הלנה שמחי היא עורכת דין ומגשרת מוסמכת העוסקת בתחום הגירושין, דיני משפחה וירושה. לקבלת ייעוץ משפטי בנוגע להליך גישור, צרו קשר.

טיפים למעוניינים לפנות להליך גישור
טיפים למעוניינים לפנות להליך גישור

שאלות ותשובות - טיפים למעוניינים לפנות להליך גישור

הליך גישור הוא הליך שמתבצע מול שני צדדים שנמצאים בסכסוך מסוים, יחד עם מגשר ניטרלי, במטרה להגיע ליישוב המשבר והסכסוך ולפתרונות מעשיים. במידה ומגיעים להסכמות בהליך, נכתב בסופו הסכם שמשרת את שני הצדדים ומנסח את ההסכמות.

הליכי גישור הם פתרון מעולה ואידיאלי למגוון סוגים של סכסוכים, ומתאים במיוחד לסכסוכים משפחתיים סביב מחלוקות של גירושין ופירוק התא המשפחתי, ועוד.

מומלץ לשים את המחלוקות בצד לרגע ולהשתמש בפלטפורמת הגישור כדי באמת להקשיב לצד השני ולנסות להתגבר על המכשול בשותפות. כדאי להיות כנים ולנהל את ההליך בצורה הגונה ומלאה.

בחירת המגשר בהליך הגישור היא חשובה ותשפיע על תוצאותיו ועתידנו, לכן כדאי לבחור במגשר מוסמך, בעל התמחות בדיני משפחה, שיכיר מקרוב את התחום וייתן את כל המידע המקצועי והמשפטי הנדרש.

שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, כהנה כסגנית וועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א והיא מוזמנת מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader