עו"ד גישור עסקי

ביחסים עסקיים, המפתח הוא יחסים טובים ותקינים. אחרת, הצדדים יתקשו מאוד לנהל שיתוף פעולה עסקי משגשג. כמו כן, יחסי עבודה לא טובים מעלים את הסיכוי שאחד מהצדדים לא יעמוד בהתחייבויותיו העסקיות. לצד זאת, עולה החשש כי הגשת תביעה לאכיפת חוזה עשויה להעכיר עוד יותר את היחסים בין הצדדים. מאמר זה יסביר כיצד גישור יכול לשפר את היחסים העסקיים, ומהו היתרון של עו"ד גישור עסקי. 

 

מהו גישור עסקי? 

גישור עסקי, כמו סוגים אחרים של גישור, הוא מרחב לשיח ומשא ומתן שמונחה על ידי מגשר המוסמך לתהליך, על מנת לקרב בין הצדדים ולסייע להם להגיע להסכמה. מטרתו של המגשר היא להפוך את השיח משיח שלילי, לא מקצועי ועקשן, לשיח חיובי, מפרה ונעים. כך, לצדדים יהיה קל יותר למצוא את עמק השווה ביניהם ולהסכים על מטרות משותפות. 

גישור למעשה מהווה חלופה לתביעה בבית משפט. תביעת שותף עסקי בשל אי אכיפת חוזה תפגע באופן בלתי הפיך ביחסים עמו, וככל הנראה תחבל באפשרות שהצדדים יקיימו אי פעם שיתוף פעולה עסקי. כאשר הגישור נעשה במסגרת ידידותית, הוא מאפשר שיח פתוח ופורה יותר שאינו נמצא תחת מכבש לחצים כמו זה שמופעל בבתי המשפט.

 

מי יכול להיעזר בגישור עסקי?

גישור עסקי נועד לגשר בין צדדים אשר ניהלו אחד עם השני יחסים עסקיים. הצדדים יכולים להיות חברות, אנשים פרטיים או תאגידים, כל עוד נושא הגישור סובב סביב קושי לנהל מערכת יחסים עסקית תקינה בשל הפרת חוזה, רשלנות במילוי התחייבות חוזית, פירוק שותפות וכדומה. 

 

מתי נזדקק לגישור עסקי?

ניתן לפנות לגישור עסקי בכל שלב – כלומר, גם אם הצדדים כבר החלו בהליך משפטי וגם אם טרם הוגשה תביעה, ניתן לפנות להליך גישור עסקי. בדרך כלל, בחירה בגישור על פני תביעה כצעד ראשון תהפוך את התהליך לידידותי יותר שמשקף יותר רצון טוב לגשר בין הפערים. 

עם זאת, גם אם הגשתם תביעה אין הדבר אומר שלא ניתן לשקם את היחסים, ולכן בהחלט אפשר לפנות לגישור עסקי גם לאחר תחילת ההליך המשפטי. אין מניעה מלנסות למצוא פשרה בכל שלב, בייחוד כאשר הנתבע רואה שהוא עתיד להפסיד ויעדיף לשתף פעולה עם התובע באמצעות גישור. 

 

איך נראה גישור עסקי?

גישור עסקי משתנה מלקוחות ללקוחות. ישנם לקוחות מסוכסכים מאוד, אשר הפגשתם כבר במפגש בראשון עשויה להיות מסוכנת ולהצית ויכוחים רבים. לכן, ישנם מקרים בהם המגשר יעדיף לפגוש את לקוחותיו בנפרד, ולהפגיש אותם רק כאשר הם בשלים לשיח משותף. במקרה כזה, ייתכן מאוד שהתהליך ייקח יותר זמן. 

לעומת זאת, כאשר הצדדים אינם מסוכסכים, ייתכן מאוד שהמגשר יפגיש אותם כבר מהפגישה הראשונה וכך התהליך יהיה מהיר יותר. 

אורך והיקף הפגישות משתנים גם הם בהתאם לאופי הגישור – ישנן פגישות קצרות, וישנן פגישות שאורכות יום שלם. ככל שיש לכם בקשות מיוחדות או קשיים מסוימים, תוכלו להעלות אותם בפני המגשר שלכם. 

האם להביא את עורך הדין שלי לגישור? 

באשר לנוכחותם של עורכי דין במסגרת הגישור, מדובר בנושא שנתון להחלטת הצדדים והמגשר עצמו. ישנו חשש כי עורכי דין עשויים ליצור אי נוחות בקרב הצדדים, ולכן במקרים מסוימים ייתכן שהמגשר יעדיף לבקש שלא להביאם, ובייחוד כאשר הקושי בין הצדדים נובע מסכסוך אישי. 

אם תעזרו במגשר שהוא גם מוסמך לעריכת דין, תוכלו להבטיח כי המגשר מביא לידי ביטוי גם את טובתכם המשפטית במסגרת הגישור. בנוסף, אין מניעה מהיוועצות בעורך דינכם בתום הגישור, כך שלא תיפגעו מההליך גם אם לא תביאו את עורך הדין לפגישות עצמן. 

 

למה כדאי להיעזר בגישור עסקי?

רבים מעדיפים לבחור בגישור עסקי על פני תביעה בבית משפט בשל מספר יתרונות מוחצים – 

הליך מהיר יותר חשוב להבין כי הליך משפטי אורך מספר שנים על פי רוב, כיוון שמדובר בהליך בירוקרטי פרוצדוראלי וארוך. לכן, אם פתרון הסכסוך חיוני לעסקכם, ייתכן כי בחירה בגישור תהיה עדיפה יותר בשל היותו קצר יותר באופן משמעותי. 
הליך המותאם לצרכיכם האישיים 

הליך משפטי אינו מותאם לצרכיכם האישיים בשום אופן – היות ומדובר במערכת גדולה ומסורבלת, לא תוכלו לנהל דיונים במועדים המתאימים לכם ובוודאי שלא בשעות לבחירתכם, ולכן לרוב תאלצו לפספס יום עבודה או מחויבויות אחרות.

גישור, לעומת זאת, מתאים את עצמו ללקוחותיו – מדובר בהליך גמיש אשר נוצר למען הלקוחות ויחד עמם. על כן, לרוב מועדי הגישור יתואמו מולכם ויתאימו לאורח חייכם.

חיסכון כלכלי 

הליך משפטי הוא הליך יקר – הוא מצריך העסקת עורך דין, תשלום על אגרות שונות בבית המשפט, הנפקת מסמכים וכן הלאה. כמו כן, הליך משפטי בבית משפט גורר היעדרות מימי עבודה מלאים ומציאת פתרון לטיפול בילדים. כאשר ההליך נכשל, אותו אדם ייאלץ להגיש ערעור וכל ההוצאות הללו יחזרו על עצמן.  

לעומת זאת, גישור עסקי – בשל אופיו האינטימי ומועט המשתתפים יחד עם היותו קצר יותר מהליך משפטי – הוא חסכוני יותר בהרבה, בייחוד כאשר הצדדים משתפים פעולה למען מציאת פשרה. 

הצלחה מוכחת מחקרים רבים מוכיחים כי הליך גישור שמתנהל כראוי מניב אחוזי הצלחה גבוהים. השילוב בין שיח מונחה, סביבה נטולת לחצים ורצונם של הצדדים להתפשר משפיע על תוצאת הגישור ומבטיח הצלחה גבוהה יותר, ולא פחות חשוב – חוויה נעימה יותר. 
חיזוק מערכת היחסים העסקית באמצעות גישור, הצדדים מחזקים את אמונם זה בזה ומצהירים על כוונותיהם להמשיך ולקיים יחסים עסקיים מוצלחים, וזאת לעומת הגשת תביעה שעשויה לדרדר את היחסים באופן מוחלט. בתום הגישור, ייתכן מאוד שהצדדים יוכלו לחזק את הקשר ביניהם אף יותר מלכתחילה, ובכך לנהל שיתוף פעולה משגשג. 

 

עו"ד גישור עסקי

כאמור, לשכירת שירותיו של עו"ד שהוא גם מגשר עסקי יש חשיבות גדולה – ראשית, אתם זוכים בבעל תפקיד כפול, אשר מלווה אתכם גם בכובעו כמגשר וגם בכובעו כעו"ד. כך, תוכלו לדעת כי המגשר שהעסקתם מחזיק במומחיות משפטית אשר תבטיח לכם כי המלצותיו הן מבוססות ומלומדות. 

כמו כן, עורך דין מיומן שמכיר את הנושא היטב מתוך היכרותו העמוקה עם בית המשפט והעולם המשפטי כולו, יידע להעיד יותר טוב על המצב המשפטי בשטח ולהתאים את ההליך אליו. מדובר במומחיות רבת ערך, אשר מגשרים אחרים יתקשו להתחרות איתה.

 

עורכת הדין הלנה שמחי מתמחה בגישור עסקי ובעלת הצלחות רבות בתחום. משרדנו ישמח לעמוד לשירותכם ולהעניק לכם ייעוץ משפטי וגישור מצוינים, אשר יבטיחו כי אתם מגנים על העסק שלכם – ועל יחסיכם עם שותפיכם לעסקים – בצורה הטובה ביותר. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר בהקדם כך שיחדיו נוכל למנוע את התביעה הבאה ולמצוא את הדרך בה העסק שלכם יוכל להיות רווחי יותר ויעיל יותר. 

עו''ד גישור עסקי
עו"ד גישור עסקי

שאלות ותשובות - עו"ד גישור עסקי

עו"ד גישור עסקי הוא עורך דין שהוסמך להיות גם מגשר עסקי. תפקידו הוא לשלב את יכולותיו המקצועיות בתחום עריכת הדין ובתחום העסקי, וכך לייעץ ללקוחותיו בצורה הטובה ביותר ולדעת לגשר על כל הפערים ביניהם.

גישור עסקי נועד בעיקרו לסייע לגורמים שיש ביניהם קשר עסקי לפתור את הבעיות והסכסוכים שהתגלעו ביניהם, על מנת לנהל מערכת יחסים עסקית תקינה ויעילה יותר.

מומלץ לפנות לעו"ד גישור עסקי עוד בטרם תחילת המשפט, על מנת לחסוך זמן, כסף ואת החוויות הלא נעימות שעלולות לבוא עם התדיינות בבית משפט. תמיד כדאי לנסות לפנות לגישור לפני שהמצב בין הצדדים מסלים ופונים לערכאות משפטיות.

לגישור עסקי יש מספר יתרונות על פני פנייה לערכאות המשפטיות. הגישור הוא הליך מהיר יותר, המותאם לצרכים האישיים של הצדדים ולעסק הספציפי. בנוסף, להליך גישור יש סיכויי הצלחה גבוהים.

שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, מכהנת כסגנית ועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א ומזמינים אותה מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader