גישור גירושין

גירושין אינו תהליך פשוט בכלל, ובמקרים מסוימים הוא עשוי להיות כואב במיוחד,  במיוחד כשהוא כרוך בסכסוכים בין הזוג ובסאגה משפטית מתמשכת. חשוב להכיר את האפשרות של גירושין בהסכמה שנעשה במסגרת גישור – מדובר במשא ומתן שנעשה בין הזוג בתהליך גישור גירושין. בליווי עורך דין המוסמך לגשר, על מנת להגיע לעמק השווה וליצור הסכם גירושין שמתאים לכל הצדדים, וללא מעורבות של בית משפט.

 

מהו גישור גירושין?

כשזוג מחליט להתגרש, עומדות בפניו מספר אפשרויות. הוא יכול לערוך את הסכם הגירושין בבית משפט או בבית דין רבני, או שהוא יכול ליצור הסכם גירושין בעצמו, כאשר רצוי שיעשה זאת בתיווכו של עורך דין או מגשר.

החשיבות שבתיווך חיצוני היא הוספת גורם ניטרלי למשא ומתן, כך שהזוג שומע דעה של אדם נוסף ונעזר במומחיות המקצועית שלו. כמו כן, הסכם גירושין הוא בסופו של דבר חוזה משפטי, ולכן ראוי לערוך אותו בליווי איש מקצוע שיידע להדגיש פרטים חשובים שההסכם צריך לכלול על מנת להוות מסמך משפטי תקף.

יתרה על כך, מגשר קיבל הכשרה מקצועית שנועדה לעזור לצדדים להבין זה את זאת ולקרב ביניהם. באמצעות היעזרות במגשר, הצדדים יוכלו לכתוב הסכם גירושין שמבוסס על תשתית של הבנה הדדית והתחשבות, וזהו כמובן הליך יותר נעים וסימפטי מאשר עימות בבית המשפט.

 

למי מתאים גישור גירושין?

גישור גירושין מתאים לכל זוג שמעוניין ליצור הסכם גירושין ללא מעורבות של בית משפט, ומוכן לנקוט באורך רוח ולהתפשר למען המטרה המשותפת של הצדדים. גם אם הזוג אינו ביחסים קרובים, ייתכן שבעזרת הגישור הם יצליחו להגיע להבנה הדדית ולפעול ביחד.

במקרים בהם הזוג נמצא ביחסים רעים במיוחד, ייתכן כי גישור הגירושין לא יתאים, שהרי הזוג יתקשה להתפשר ולחשוב על טובתו של השני. כמו כן, במקרה של אלימות מצד אחד מבני הזוג, ייתכן שעדיף להיעזר בבית המשפט על מנת שיספק הגנה לצד שנפגע מאלימות ויטיל סנקציות על הצד האלים.

 

איך מתנהל גישור גירושין?

בשונה מהסכם גירושין שנערך בכותלי בית המשפט, הסכם גירושין נערך רק בנוכחות בני הזוג ומגשר. כך, לזוג יש את היכולת להכתיב את קצב האירועים וליצור מרחב פרטי ומצומצם, שהרי המגשר מחויב לחיסיון.

הזוג יעלו בפני המגשר את התחומים שהם היו רוצים להסדיר בהסכם הגירושין ואת רצונותיהם. המגשר, מצידו, יעלה נושאים נוספים שיש להסדיר בהסכם על מנת למנוע סכסוכים עתידיים, ללא לחצים חיצוניים.

הזוג ינהל שיח פתוח, בליוויו של המגשר, על מנת להגיע להסכמה הדדית ולנוסח המקובל על שני הצדדים. המגשר ינחה את השיח בין הצדדים על מנת לסייע להם להבין אחד את השני ולמנוע סכסוכים.

חוק המהו"ת – החובה להליך גישור מול עובד סוציאלי

ב- 2016 עבר החוק להסדרת התדיינות בתחום סכסוכי משפחה, לפיו זוג שמחליט להתגרש צריך לגשת לגישור עם עובד סוציאלי שעובד בשירות המדינה, וזאת בשונה מגישור גירושין, שנעשה בליווי של עורך דין שמוסמך להיות מגשר.

הזוג אינו חייב להגיע להסכמה במסגרת הגישור החובה, והוא בהחלט יכול להיעזר בעורך דין ומגשר פרטי מטעמו.

 

יתרונות גישור גירושין

לעריכת הסכם גירושין בליווי עורך דין המוסמך לגישור יש כמה יתרונות בולטים:

 

חסכון כלכלי

הליך גירושין שנעשה בבית משפט לרוב יגרור עלויות גבוהות יותר מאשר גישור באמצעות עורך דין. אחד הגורמים הבולטים לחיסכון בעלויות הוא העובדה שבגישור הזוג יכול להיעזר בעורך דין אחד ולחלוק את העלויות ביניהם, בעוד בבית המשפט כל אחד מבני הזוג ישכור עורך דין לעצמו. כמו כן, ההליך בבית המשפט הוא לרוב ארוך יותר ולכן מצריך יותר משאבים כספיים.

 

חסכון בזמן

יצירת הסכם גירושין בבית משפט עשוי להיגרר זמן רב אם הזוג אינו מצליח להגיע להבנה. הדבר יכול להיגרר למאבק משפטי ארוך ומתיש, שיבזבז לבני הזוג זמן רב. לעומת זאת, גישור גירושין הוא הליך אישי יותר, שכרוך בפחות בירוקרטיה וכוח אדם מאשר דיון בבית משפט, ועל כן הוא מותאם ללוח הזמנים של הזוג.

 

שמירה על קשר טוב בין בני הזוג

גירושין אינם אומרים בהכרח כי הזוג אינו יכול לשמור על קשר ידידותי. עבור זוגות רבים, ובייחוד זוגות עם ילדים, יש צורך מהותי בשמירה על קשר, לשם שיתוף הפעולה בגידול הילד. קשר רעוע בין בני הזוג יכול להקשות עליהם ועל ילדם, ועל כן הליך הגישור יכול לתרום לחיזוק הקשר בין ההורים.

 

תועלת גבוהה

המרחב האינטימי, האישי והקשוב, יכול להקל על בני הזוג להתחשב ולמצוא פשרה, ולצאת יותר מרוצים ושלווים מהליך הגירושין, מאשר היו יוצאים מהליך גירושין שנעשה בבית משפט.

 

היעזרות במגשר בעל ידע משפטי

היעזרות בעורך דין בעל הסמכה כמגשר יכול להציע פרספקטיבה משפטית חשובה להסכם, שהרי כאמור מדובר בחוזה משפטי.

זכרו – אין תחליף לייעוץ משפטי מקצועי. עורכת הדין הלנה שמחי מתמחה בדיני משפחה ובגישור גירושין, ומזמינה אתכם ליצור קשר עמה על מנת לקבל ליווי באפיק הפעולה הטוב ביותר עבורכם.

גישור גירושין
גישור גירושין

שאלות ותשובות - גישור גירושין

גישור גירושין הוא אחת מדרכים הפופולריות והנעימות ביותר להתגרש ולהגיע לכדי עריכה וחתימה על הסכם הגירושין. גישור גירושין מחזיק ביתרונות רבים על פני ניהול הגירושין בבית משפט ובהליך מסועף ומאיים.

הליך גישור גירושין הוא הליך בו משתתפים שני הצדדים המתגרשים, וכן מגשר ניטרלי שמנהל את הליך הגישור. ההליך כולל פגישות אישיות או זוגיות עם המגשר, בהן ינוסח לבסוף הסכם הגירושין המוסכם על שני הצדדים.

גישור גירושין מציע דרך נעימה, אינטימית ומהירה יותר להגיע להסכם הגירושין ולסיום ההליך ובעל יתרונות לעומת הליך בבית המשפט גם בעלות הכלכלית, בחסכון הזמן וביעילות הגישור והמפגשים.

בחירת מגשר הגירושין היא בחירה חשובה ומומלץ לבחור במגשר גירושין אשר מגיע מעולם המשפטים ומדיני המשפחה. עורך דין דיני משפחה המוסמך לגישור, יסייע גם לבצע את ההליך בצורה המיטבית וגם באופן המשפטי הנדרש והנכון.

שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, כהנה כסגנית וועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א והיא מוזמנת מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader