עורך דין להסכם גירושין

ברוב המקרים, הליך גירושין הוא הליך כואב, רגיש ומורכב. זוגות רבים מוצאים את עצמם במלחמה אחד נגד השני ונגד המערכת המשפטית, ומשלמים על כך מחיר רגשי, משפחתי וכלכלי כבד. לכן, חשוב לדעת שיש ברירה אחרת: עורך דין להסכם גירושין. אם אתם חשים כי אתם פתוחים לשיח הדדי ומתחשב, ייתכן כי הסכם גירושין משותף שנכתב על ידכם ועל ידי עורך דין המומחה לנושא, הוא האופציה המתאימה עבורכם.

 

מהו הסכם גירושין?

הסכם גירושין הוא מסמך משפטי שעורכים בני זוג שנמצאים בהליך פרידה. הסכם גירושין כולל בתוכו את כל הפרטים הרלוונטיים לגירושי הזוג, כמו חלוקת רכוש, תשלום מזונות, ועוד. נהוג לערוך את הסכם הגירושין בליווי עורך דין לענייני משפחה על מנת לוודא כי מדובר במסמך בעל תוקף משפטי מהימן.

 

הסכם גירושין כאלטרנטיבה

הסכם גירושין מהווה אלטרנטיבה לפסיקת בית המשפט באשר לתנאי הגירושין שלכם. בכך שתכתבו הסכם גירושין בעצמכם, ובליווי עורך דין, תוכלו להבטיח כי רצונותיכם המשותפים יתמלאו באופן הטוב ביותר.

גירושים רבים מלווים בסכסוכים בין בני הזוג ובריבים מכוערים, על נושאים כמו כסף, הסדרי ראייה ועוד רבים. אם אתם חשים כי יש ביניכם תשתית מספיקה של אמון והדדיות, ייתכן שהסכם גירושין הוא הצעד הנכון עבורכם.

חשוב לזכור שהסכם גירושין לא מתאים לכולם – זוגות מסוכסכים מאוד יתקשו להגיע לעמק השווה וככל הנראה יצטרכו סיוע חיצוני. בנוסף, במקרים של אלימות במשפחה יתכן שמוטב להגיע לבית המשפט כך שבמידת הצורך יוטלו סנקציות על בן הזוג האלים.

 

מה כולל הסכם גירושין?

יש מספר נושאים שנהוג להסדיר בהסכם גירושין:  

 

חלוקת רכוש

זוגות נשואים נוהגים לצבור ביחד רכוש, כמו כסף, רהיטים, רכב ונדל"ן. במעמד הגירושין עליהם להסדיר את חלוקת הרכוש על מנת למנוע מחלוקות עתידיות. מלבד רכוש, על הזוג לחלוק גם את חובותיו, כמו הלוואות ומשכנתאות. גם לאלו יש להעניק אסמכתא בהסכם הגירושין.

כידוע לכל, כסף ורכוש הם נושאים שעשויים להוביל לסכסוכים רבים, ולכן עדיף להימנע מזאת מראש. חלוקת הרכוש בהסכם הגירושין תצריך מכם אורך רוח רב, הקשבה לבן הזוג השני והרבה התחשבות למען המטרה המשותפת, שהיא גירושין ללא בית משפט.

 

הסדרי ראייה וחלוקת מזונות

הורים לילדים צריכים להחליט מבעוד מועד על גובה דמי המזונות ואת הסדרי הראייה. אלו, לרוב, תלויים זה בזה – במקרים שבהם בני הזוג מחלקים את המשמורת שווה בשווה, סביר להניח שגם ירצו לחלק את המזונות באופן פחות או יותר שווה, או בצורה שתואמת את פערי השכר בין הזוג.

באפשרותם גם לקבוע משמורת יחידנית, בה רק אחד ההורים, לרוב האם, מגדל את הילד בביתו ואילו ההורה השוני זוכה להסדרי ראייה קבועים מראש. במקרה כזה, לרוב ההורה שאינו ההורה המשמורן ישלם את דמי המזונות.

 

פתרון סוגיות עתידיות

חלק מהזוגות הגרושים, ובייחוד זוגות עם ילדים, בוחרים לשמור על קשר מסוים. במקרים כאלו, עשויים לעלות סכסוכים, באשר לרכוש המשוף, גידול הילדים ועוד – על מנת להתמודד עם מקרים אלו בצורה הטובה ביותר, הזוג הגרוש יכול להגדיר מראש בהסכם הגירושין כיצד יפתור סוגיות עתידיות, אם באמצעות מגשר, עורך דין וכו'.

 

למה אנחנו זקוקים לעורך דין להסכם גירושין?

זכרו – אין תחליף להכרת הדין. עורך דין מיומן לענייני משפחה ידע להצביע על נושאים שיש להסדיר על מנת למנוע סכסוכים עתידיים. כמו כן, עורך דין יסייע לכם ליצור הסכם משפטי תקף שיגן עליכם ועל ילדיכם.

 רצוי להיעזר בעורך דין המנוסה בגישור בין זוגות מתגרשים, כך שהוא יוכל לסייע לכם להגיע לעמק השווה יחדיו, ללא ויכוחים מיותרים, כך שתגיעו לתוצאה הטובה ביותר עבור שניכם.

בסופו של דבר, הסכם הגירושין צריך להיות מסמך שמשקף באופן מלא את רצונותיכם, ומגן על האינטרסים שלכם במידת הצורך. זה אומר שאתם זקוקים לעורך דין מקצועי וחד, שמבין מה הצרכים שלכם כלקוחות ולמה אתם זקוקים.

 

מה עלינו לבדוק כשאנו מחפשים עורך דין להסכם גירושין?

חשוב מאוד להיעזר בעורך דין מקצועי ומיומן, הבקיא בתחום ומכיר אותו על בוריו. כך, תוכלו להבטיח כי תטופלו באופן הטוב והיסודי ביותר.

בנוסף, מומלץ להיעזר בעורך דין סימפטי, אישי ואמין: התיק שאתם מפקידים בידיו הוא אינו עוד תיק מקרקעין, אלא חייכם האישיים ויחסיכם עם בני זוגכם. לכן, ודאו כי אתם חשים בנוח עם עורך דינכם על מנת שתוכלו לחלוק איתו פרטים אישיים וחשובים, והשיתוף פעולה ביניכם יתנהל על הצד הטוב והיעיל ביותר.

 

סיכום

אין להקל ראש בחשיבותו של הסכם הגירושין. חשוב לדעת כי ההחלטות שיעשו במעמד הגירושין עלולות להשפיע על כל חייכם, ולכן עדיף להיעזר במשפטן שיסייע לכם לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבורכם.

עורכת הדין לענייני משפחה הלנה שמחי מזמינה אתכם לייעוץ ללא התחייבות על מנת לשמוע על אפיקי הפעולה הקיימים לרשותכם כשאתם ניצבים בפני גירושין. עורכת הדין שמחי מתמחה בדיני משפחה, לרבות הסכמי גירושין וגישור גירושין, ומציעה ליווי אמין, אישי ומקצועי.

עורך דין להסכם גירושין
עורך דין להסכם גירושין

שאלות ותשובות - עורך דין להסכם גירושין

הסכם גירושין, הוא מסמך משפטי בעל תוקף מחייב אשר בני זוג עושים במהלך הליך של פרידה וגירושין כדי לסיים את נישואיהם. ההסכם מתייחס לחלוקות ולהסכמים שבני הזוג עורכים בניהם ומתחייבים לגבם. נהוג לבצע את ההסכם יחד עם עורך דין לענייני משפחה.

הסכם גירושין כולל התייחסות לכל תנאי החלוקה וההסדרים בין בני הזוג, וכך מתייחס לחלוקת משמורת והסדרי ראייה סביב הילדים, חלוקת הרכוש, קביעת תשלומי המזונות, לפתירת סכסוכים עתידית, ועוד.

הסכם הגירושין הוא הסכם בעל חשיבות עליונה והוא עומד להשפיע משמעותית על כל אספקט בחיינו, מדובר בהסכם שמתייחס לילדים, לנכסים ולהכנסות שלנו וקובע כיצד ייראה עתידנו, ולכן ישנה חשיבות רבה בליווי עורך דין המתמחה בתחום.

בחירת עורך דין לענייני משפחה צריכה להיעשות תחת שיקול המיומנות והמקצועיות של עורך הדין, הבקיאות שלו בתחום, ההיכרות עם הנושא ועם הדינים. מומלץ גם להיעזר בעורך דין נעים וסימפטי שילווה את הסכם הגירושין באופן המיטבי.

שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, מכהנת כסגנית ועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א ומזמינים אותה מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader