שכר טרחה עורך דין הסכם גירושין

הסכם גירושין הינו חוזה משפטי בין זוג מתגרש, במטרה לסייע להם להחליט בעצמם על האופן שבו ינהלו את חייהם לאחר הגירושים. מדובר באלטרנטיבה לדיוני בית המשפט, המבוססת על רצונם של בני הזוג לשתף פעולה. לשיטתנו, ליווי משפטי בידי עורך דין המתמחה בתחום, גם במחיר שכר טרחה של עורך דין הסכם גירושין, הוא הצעד הנכון והאחראי ביותר. כל הפרטים במאמר.

 

מהו הסכם גירושין?

הסכם גירושין הינו חוזה שנערך בין בני זוג המתגרשים, אשר מטרתו היא להסדיר את תנאי הגירושין – חלוקת הרכוש, הסכמי משמורת ועוד. למעשה, הסכם גירושין מהווה אלטרנטיבה לניהול הגירושין בבית המשפט. אמנם בני הזוג יאלצו להשלים את גירושיהם בבית הדין של הדת אליה הם משתייכים, אך במקום לנהל את הדיונים הנוגעים לרכוש ולמשמורת בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, הם יכולים להסכים עליהם בעצמם.

כך, הסכם גירושין מעניק לבני הזוג המתגרשים הזדמנות יקרה מפז להחליט בעצמם על תנאי הגירושין שלהם, מבלי שבית המשפט ואינטרסים זרים יהיו מעורבים בהחלטה הזאת. בעצם עריכת הסכם גירושין, בני הזוג יכולים לסיים את הליך הגירושין בצורה נעימה וקלה יותר.

 

איזה זוגות יכולים לערוך הסכם גירושין?

מפתה ככל שנשמע, הסכם גירושין אינו מתאים לכל הזוגות. על מנת לכתוב הסכם גירושין יחדיו, בני הזוג זקוקים לתשתית של הדדיות ואמון ביניהם. אחרת, הם יתקשו מאוד להגיע לעמק השווה. הסכם גירושין מצריך שיח פתוח, התחשבות ובעיקר פתיחות לפשרה. בלי תכונות אלו, בני הזוג יתקשו מאוד לנסח הסכם שלם.

במקרה שבני הזוג סיימו את נישואיהם כאשר הם מסוכסכים מאוד, רוב הסיכויים שיתקשו מאוד לכתוב הסכם גירושין יחדיו. במקרה בו אחד מבני הזוג נוטה להשתמש באלימות מכל סוג, עדיף להימנע מכתיבת הסכם גירושין ולהעביר את הדיונים לבית המשפט. זאת, על מנת להימנע מיחסי כוחות בעייתיים והשפעה לא הוגנת על בן הזוג הפגוע, וכדי להביא בפני בית המשפט את בן הזוג האלים כך שיקבל סנקציות בהתאם.

 

מה הסכם גירושין כולל?

ישנם כמה תחומים שנהוג להסדיר בהסכם גירושין:

 

חלוקת רכוש

לרוב, זוג נשוי מחזיק בהרבה רכוש משותף: נדל"ן, ריהוט, רכבים, מניות, כסף ועוד. נושא הרכוש נוטה לעורר בין בני הזוג מחלוקות רבות, שהרי לעיתים חלק מהרכוש היה שייך לאחד מבני הזוג עוד בטרם נישואיהם, או שאחד מבני הזוג היה בן הזוג המפרנס, וכן הלאה. למחלוקות רכוש יש נטייה להיות מכוערות מאוד, ולגרור מאבקים רבים בבית משפט, ויחד איתם – גם עלויות רבות.

לצד הסדרת חלוקת הרכוש, יש להסדיר גם את חלוקת החובות – זוגות רבים מחזיקים בחובות ובמשכנתאות, וגם את אלו יש לחלק ביניהם.

לכן, אם ברצונכם להסדיר את תנאי הגירושין – לרבות חלוקת הרכוש – בהסכם הגירושין, מומלץ כי תעשו זאת בצורה המקיפה ביותר. אחרת, תמצאו את עצמכם חוזרים לבית המשפט תוך זמן מועט.

הסדרי משמורת ודמי מזונות

הורים לילדים צריכים להסדיר את אופן הטיפול בילדים מעתה והלאה, כאשר בראש ובראשונה עליהם להחליט על סוג המשמורת. ישנם שני סוגים של משמורת – הראשונה, משמורת יחידנית, הינה המשמורת בה אחד ההורים מטפל בילד באופן מלא, ואילו ההורה השני מקבל הסדרי ראייה מוגדרים מראש. במסגרת משמורת יחידנית, הילד גר רוב הזמן בבית של ההורה המשמורן.

ברוב המקרים של משמורת יחידנית, ההורה שאינו ההורה המשמורן ישלם את דמי המזונות שהרי הוא לא נושא בנטל בטיפול בילד.

סוג המשמורת השני היא משמורת משותפת, בה שני ההורים מטפלים בילד זמן זהה. במשמורת משותפת, הילד גר בשתי הבתים ומחלק את זמנם ביניהם. היות ומשמורת משותפת היא תופעה מקובלת רק מהשנים האחרונות, טרם הוסדרו חלוקת דמי המזונות במסגרתה. בית המשפט העליון פסק ב- 2015 כי במידה ששני ההורים מטפלים בילד זמן זהה ומרוויחים שכר זהה, אזי עליהם לחלק את דמי המזונות שווה בשווה.

עם זאת, פסיקה זו טרם השתרשה, ולכן סביר להניח כי נתחיל לראות את ניצניה רק בשנים הקרובות.

אם ההורים בוחרים במסלול של הסכם גירושין, הם יכולים להכתיב בעצמם כיצד תחולק המשמורת ודמי המזונות. כך, הם יכולים לאפשר לעצמם גמישות רבה יותר, ולבחור בעצמם כיצד ברצונם לגדל את ילדיהם.

 

למה יש צורך בעורך דין לכתיבת הסכם גירושין?

להסכם גירושין ישנה השפעה אדירה על ההווה והעתיד של הזוג המתגרש. זוג גרושים, ובייחוד גרושים שמגדלים ילדים משותפים, מושפעים מאוד מחייהם אחד של השני גם לאחר שסיימו את נישואיהם. לכן, להסכם הגירושין יש חשיבות אדירה בנוגע לאופן שייראו חייהם העתידיים – למצבם הכלכלי, מקום מגוריהם, יחסיהם עם ילדיהם ועוד.

באמצעות היעזרות בעורך דין המתמחה בכתיבת הסכם גירושין, תוכלו להבטיח כי אינכם משאירים קצוות פתוחים. אחרת, תתקלו במחלוקות רבות ולא נעימות הנוגעות לכסף, רכוש וגידול הילדים, וככל הנראה תאלצו לפנות שוב לבית המשפט.

 

מהו שכר טרחה עורך דין הסכם גירושין?

היות והסכם גירושין הינו חוזה שניתן לערוך גם ללא סיוע של עורך דין, רבים מסתייגים מהעסקת עורך דין בגלל שהעסקתו כרוכה תשלום שכר טרחה. אכן, אמנם העסקת עורך דין כרוכה בעלויות נוספות, אך חשוב להזכיר שוב מה עומד על כף המאזניים – בהסכם גירושין אתם למעשה מכתיבים את כל החיים העתידיים שלכם ושל ילדיכם. אין מילים מספיקות לתאר כמה חשיבות יש להסכם הגירושין על המשך חייכם.

לצד זאת, חתימה על הסכם גירושין שאינו מקיף דיו, עשויה להוביל לסכסוכים משפטיים רבים בעתיד ולכך שבני הזוג הגרושים יוציאו עלויות רבות על עורכי דין נוספים ועל מאבק משפטי. לכן, תשלום שכר הטרחה כבר בכתיבת הסכם הגירושין הראשוני עשוי למנוע הוצאות אדירות בעתיד, וכמובן עוגמת נפש רבה.

 

משרד עורכת הדין הלנה שמחי מתמחה בכתיבת הסכמי גירושין ובניהול תהליך הגירושין בצורה הנעימה והקלה ביותר. גירושים הם לעולם לא קלים, אך נשמח לעמוד לצדכם לאורך כל ההליך ולהבטיח כי אתם מקבלים את כל הזכויות המגיעות לכם ולילדיכם.

שכר טרחה עורך דין הסכם גירושין
שכר טרחה עורך דין הסכם גירושין

שאלות ותשובות - שכר טרחה עורך דין הסכם גירושין

עורך דין יסייע לזוג לנסח הסכם גירושין ברור ובהיר, שלא ישאיר מקום לספקות ולמחלוקות עתידיות, באשר לכל הנושאים המהותיים הקשורים לגירושין ביניהם, ויוכל אף לסייע בפתרון סכסוכים בין בני הזוג המתגרשים.

אין בנמצא סכום קבוע שאותו גובה עורך דין לעריכת הסכם גירושין, אלא הדבר תלוי בכל סיטואציה ובכל זוג בפני עצמו, בשיתוף הפעולה בין בני הזוג המתגרשים ועוד.

בהסכם גירושין, עורך דין יוכל לסייע לזוג המתגרש להסדיר את ענייני הסדרי משמורת הילדים ודמי המזונות, ענייני חלוקת הרכוש בין בני הזוג ועוד.

כן. הסכם הגירושין הוא הסכם מהותי המשפיע רבות על העתיד של בני הזוג המתגרשים ועל הילדים המשותפים שלהם. חשוב שההסכם יכלול את כל הנושאים המהותיים, שהוא יהיה מנוסח בצורה ברורה ובהירה שלא תשאיר מקום לספקות ושיהיה מקובל על שני הצדדים.

שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, מכהנת כסגנית ועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א ומזמינים אותה מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader