ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה

ייפוי כוח מתמשך הינו דרכו של אדם להבטיח כי נכסיו וענייניו הרפואיים יטופלו בהתאם לרצונותיו ומשאלותיו גם אם הוא מצוי במצב בו הוא אינו כשיר עוד להחליט החלטות עבור עצמו. מדובר במסמך משפטי וייחודי שמותאם אישית עבור כל לקוח ולקוח, שמצריך ליווי אישי מעורך דין על מנת ליצור את המסמך הנכון ביותר עבור הצדדים. חשוב לזכור שמייפה הכוח מטיל אחריות אדירה על כתפיו של מיופה הכוח, ולכן הוא צריך לדעת כי הוא מוגן לחלוטין על ידי החוזה שחתם עליו, שהרי אחרת הוא יהיה חשוף לניצול ולהשפעה לא הוגנת. מאמר זה יסביר מהו ייפוי כוח מתמשך ומה שכר הטרחה הנהוג בתחום.

 

מהו ייפוי כוח מתמשך?

אנשים רבים עומלים כל חייהם על מנת ליצור תשתית כלכלית מספקת עבורם ועבור משפחתם, או משתדלים לחיות את חייהם לפי הערכים בהם הם מאמינים. לכן, המחשבה על כך שלעת זקנה או מחלה קשה נאבד את האוטונומיה על גופנו ואת היכולת לשלוט במפעל חיינו – מפחידה מאוד. 

על מנת להבטיח כי רצונותינו יתקיימו גם לאחר שנאבד את צלילותנו בצורה כזו או אחרת, נוצר הליך ייפוי הכוח המתמשך. ייפוי הכוח המתמשך הוא הליך משפטי שמטרתו היא לאפשר לאדם לנסח את כל רצונותיו והנחיותיו בחוזה משפטי, כך שמיופה כוח לבחירתו יוכל לפעול בהתאם למסמך זה. כך, מייפה הכוח יהיה סמוך ובטוח כי הוא מופקד בידיים טובות, ויוכל להתפנות להחלמה ולטיפול בעצמו.

כמובן שאין להקל ראש באחריות העצומה שמוטלת על מיופה הכוח. בייפוי כוח מתמשך, מייפה הכוח מטיל על מיופה הכוח סמכויות רגישות מאוד. לכן, ניסוח מסמך ייפוי הכוח המתמשך ובחירת מיופה הכוח צריכים להיעשות לאחר הפעלת שיקול דעת זהיר וקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין המתמחה בייפוי כוח מתמשך.

 

 

איך עורכים ייפוי כוח מתמשך?

עריכת ייפוי כוח מתמשך נעשית בצורה של חוזה – מייפה הכוח מעסיק עורך דין, ממנה מיופה כוח והצדדים חותמים על מסמך מפורט כהלכה לאחר שהגיעו למסקנה כי הוא מביא לידי ביטוי את כל הפרטים הנחוצים.

מסמך ייפוי הכוח המתמשך צריך לכלול את הפרטים הבאים:

 

תחומי סמכויותיו של מיופה הכוח

על מייפה הכוח להחליט מראש באילו תחומים מיופה הכוח יוסמך לפעול – החלטות בענייניו הרפואיים, ניהול ענייניו הפיננסיים, טיפול בעסקיו האישיים ועוד. ככל שייפוי הכוח המתמשך יהיה יותר מפורט ומדויק, כך מיופה הכוח יוכל לשרת את צרכיו של מייפה הכוח בצורה טובה יותר.

 

מרחב שיקול דעתו של מיופה הכוח

מייפה הכוח יכול להחליט מראש באיזו מידה יוכל מיופה הכוח להפעיל את שיקול דעתו – כלומר, האם הוא יתבקש לעקוב אחר הנחיות מדויקות ולא לסטות מהן או האם יוכל להפעיל שיקול דעת עצמאי.

 

משכו של ייפוי הכוח המתמשך

על מייפה הכוח לקבוע מראש מתי ייפוי הכוח ייכנס לתוקפו. כמו כן, הוא רשאי להגביל את ייפוי הכוח המתמשך לתקופה מוגבלת או בהתאם למשך המשימה.

מה תפקידו של עורך דין ייפוי כוח מתמשך?

תפקידו של עורך דין המתמחה בעריכת ייפוי כוח מתמשך הוא לערוך את המסמך המתאים והנכון ביותר עבור מייפה הכוח ומיופה הכוח. כשלב ראשון, על עורך הדין להכיר היטב את נסיבות חייו של מייפה הכוח ומשפחתו. זאת, על מנת שיוכל לזהות את הצרכים הייחודיים של מייפה הכוח ושל משפחתו ולהביא אותם לידי ביטוי במסמך ייפוי הכוח המתמשך.

שנית, עורך הדין צריך לסייע למייפה הכוח למצוא את מיופה הכוח הנכון ביותר עבורו. בבחירת מיופה כוח, חשוב שלא לתת לשיקולים רגשיים לבצע את ההחלטה – הסמכות שניתנת למיופה הכוח היא כה אדירה ולכן היא מצריכה אדם שיוכל לעמוד בה היטב. עורך דין מיומן יידע להצביע על הדרישות שעל מיופה הכוח לעמוד בהן על מנת להיות האדם המתאים לתפקיד מתוך נקודת מבט אובייקטיבית ומקצועית של משפטן המתמחה בתחום.

לאחר שעורך הדין ומייפה הכוח בחרו את מיופה הכוח ואת הנושאים שברצונם להעלות במסמך ייפוי הכוח, עורך הדין יכתוב את מסמך ייפוי הכוח שאורכו כעשרה עמודים. מסמך ייפוי הכוח המתמשך הוא מסמך ייחודי לכל לקוח ולקוח, ועליו להתאים למייפה הכוח כמו כפפה ליד.

 

ייפוי כוח מתמשך – שכר טרחה

כפי שניתן להבין, עריכת ייפוי כוח מתמשך מצריכה מעורך הדין עבודה דקדקנית שצריכה להתכתב עם הצרכים והאינטרסים של מייפה הכוח וממשפחתו. מדובר בעבודה רבה שמצריכה מעורך הדין שילוב נדיר של רגישות ומקצועיות. בהתאם לכך, מסמך ייפוי הכוח המתמשך עולה כ- 5000 ₪. אם זוג בוחר לערוך ייפוי כוח זוגי, הוא יעלה כ- 8000 ₪.

חשוב להבין שכל מסמך ייפוי כוח משתנה מלקוח ללקוח וממשפחה למשפחה. לכן, המחיר ישתנה בהתאם להיקף עבודתו של עורך הדין בכל מקרה ומקרה. 

 

עו"ד הלנה שמחי – עורכת דין ייפוי כוח מתמשך

עורכת הדין הלנה שמחי, עו"ד ייפוי כוח מתמשך ובעלת ניסיון והצלחות רבות בתחום זה. מלבד זאת, עורכת הדין שמחי מתמחה בגישור בין משפחות וביצירת שיח מקרב שיכול לסייע לצדדים להגיע לשיתוף פעולה מקסימלי והחלטות שמתאימות לכולם.

משרד עורכת הדין הלנה שמחי חרט על דגלו ליווי משפטי אישי, איכותי ומקצועי, כך שתוכלו לדעת כי אתם מופקדים בידיים הטובות ביותר ותוכלו להתפנות לטיפול בעצמכם ולהקדיש את זמנכם למשפחותיכם וליקיריכם.

ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה
ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה

 

שאלות ותשובות - ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה

ייפוי כוח מתמשך הוא הסכם משפטי שנחתם בין שני צדדים – מייפה הכוח, ומיופה הכוח שנבחר לתפקיד. ייפוי כוח מתמשך מסמיך בעצם את מיופה הכוח בהסכמת המייפה, להחליט ולנהל את ענייניו השונים בהתאם לרצונו ולצורך שלו, ובאופן מתמשך ולא חד פעמי.

עורך דין לענייני משפחה, יסייע בעריכת ייפוי הכוח המתמשך, תחת שימת דגש על כך שהוא נעשה ביושר וכוונות הנכונות, ועל כך שהוא נעשה בתוקף המשפטי ובתנאים הנדרשים מבחינה חוקית. מדובר בעבודה מורכבת ורגישה, שעורך דין לענייני משפחה יוכל לנהל אותה באופן המיטבי.

עורך דין לענייני משפחה, מסייע ומלווה עריכה של הסכם ייפוי כוח מתמשך, בעבודה מדוקדקת ונרחבת. שכר הטרחה, ישתנה בין עורך דין לעורך דין, אך העלויות מוערכות בכ- 5000 ₪ לעריכה של ייפוי כוח מתמשך יחיד.

כדי שעריכה של ייפוי כוח מתמשך תיעשה בצורה הנכונה ותהיה תקפה משפטית, יש כמה כללים ונהלים שצריכים להימצא בו, בניהם הסכמה של שני הצדדים על מתן הכוח, רישום התחומים והתאריכים בהם ייפוי הכוח המתמשך יהיה תקף, וכדומה.

שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, כהנה כסגנית וועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א והיא מוזמנת מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader