גירושין בגיל השלישי

גירושין בישראל הם מכת מדינה לכל דבר ועניין. הסטטיסטיקה מדברת על כשליש מהזוגות הנשואים המתחתנים דרך הרבנות, שגם מסיימים את הנישואין על מדרגותיה. היקפה של התופעה מתבהר כאשר מבינים שיש גם הרבה זוגות בישראל שלא מתגרשים, אך מנהלים מערכת יחסים רעה ומרעילה. עם זאת, הרבה אנשים לא מדברים על גירושין בגיל השלישי ומה ההשלכות של ההחלטה להתגרש על אותם אנשים. לכן הסקירה להלן תוקדש לנושא רגיש זה ולשיקולים החשובים שיש להביא בחשבון כאשר גירושין בין בני זוג בגיל הפנסיה, עומדים על הפרק.

 

מה המשמעות של גירושין בגיל השלישי?

החברה הישראלית מעודדת נישואין, ואפילו בגילאים יחסית מוקדמים. הרבה אנשים מתחתנים כאשר הם לא מוכנים לכך, או מתוך ברירת מחדל ולכן, כשליש מהאנשים גם מתגרשים במדרגות הרבנות. יש להוסיף לכך המון אנשים עם מערכת יחסים רעועה שלא מתגרשים, סרבני גט ועוד, ואפשר לראות שמדובר במכת מדינה. למעשה, אנשים מכל הגילאים מתגרשים, אך לרוב, הם מסתכלים קדימה אל מערכת היחסים הבאה ואל עתיד כלכלי אחר. גירושין בגיל השלישי זה דבר אחר לחלוטין.

כיום, גם גירושין בגיל השלישי הם נפוצים מבעבר, כאשר יש אנשים שבוחרים לפרק את החבילה מסיבות כאלו ואחרות גם לאחר עשרות שנים של חיים משותפים. עם זאת, גירושין בגיל השלישי מגיעים כמובן עם בעייתיות ואתגרים הייחודיים להם, שיש לתת עליהם את הדעת – במישור הכלכלי, המשפחתי, האישי והחברתי כאחד.

 

אילו סוגיות בגירושין לא רלוונטיות לגירושין בגיל השלישי במרבית המקרים?

יש כמה אלמנטים שלא נוגעים לנושא של גירושין בגיל השלישי מפאת הגיל המאוחר של המעורבים בדבר:

  1. מזונות ילדים – הילדים בגירים ולעיתים עם משפחות. מזונות זה נושא רלוונטי עד אשר הילד הקטן ביותר הוא בן 18. כאשר מדובר על אנשים בגיל השלישי ובגילאי פנסיה, זה אפשרי, אך די נדיר
  2. משמורת ילדים – גם כאן – הילדים בגירים, גרים בבתים משלהם וגם אם הם גרים בבית, הם בגירים עם יכולת נכונה לקבל החלטה היכן יגורו בהתאם לחלוקת המגורים החדשה של ההורים שלהם תחת הסיטואציה שנוצרה.
  3. הסדרי מפגש – הסדרי מפגש רלוונטיים רק כאשר הילדים קטנים. בתור בגירים, יוכלו לפגוש את הוריהם כמה והיכן שיתחשק להם.

 

מה כן רלוונטי במיוחד לאנשים העוברים גירושין בגיל השלישי?

דבר שהוא כן מאוד רלוונטי בנושא של גירושים בגיל השלישי הוא הנושא של חלוקת הרכוש בין שני בני הזוג. גירושין בגיל מבוגר מביאים איתם הרבה חששות אצל אנשים שחוששים לעתיד הקרוב והמיידי. כך לדוגמה, אנשים שחיים ברמת חיים גבוהה, פתאום מבינים שיצטרכו לרדת ברמת החיים ולשנות הרגלים. גירושין בפנסיה מביאים איתם גם חששות לגבי מגורים בבתי אבות שיכולים להיות יקרים במיוחד בהמשך הדרך. לכן, חשוב מאוד עבור שני הצדדים להסדיר את נושא חלוקת הרכוש והכספים באמצעות עורך דין גירושין מוסמך אשר מכיר את הנושא ויודע לעבוד עם אותם אנשים בצורה הנכונה ביותר. חלוקה נכונה של רכוש יכולה לעשות את ההבדל עבור המשך החיים של כל המעורבים.

 

 

מדוע ירושות משחקות תפקיד בגירושין עבור אנשים בגיל השלישי?

עוד נושא שהוא ייחודי מאוד בתחום של גירושין בגיל השלישי הוא נושא הירושות. מכיוון שבהרבה מקרים אנשים כבר קיבלו את הירושות, ואנשים אחרים עדיין לא, יכול להיווצר אי איזון מבחינת חלוקת הכספים. יש אנשים שאף מחליטים לשמור את הירושות הללו בצד ולא להכניס אותם להון המשותף כדי להימנע בדיוק ממקרים כאלו. גם כאן, מפגש עם עו"ד גירושין יכול להיות קריטי וחשוב מאוד בנושא של חלוקת הכספים של אנשים שכבר סיימו לעבוד ומתקיימים מהונם ומהכסף שמתקבל מהמדינה. לפי חוק יחסי ממון הקובע שיש לבצע איזון משאבים, יש לחלק את הנכסים בצורה שווה ולכן, שווה לערב עורך דין לענייני גירושין על מנת להסדיר את הנושא בצורה מהירה.

 

לסיכום – מדוע חשוב להתייעץ עם עו"ד לענייני משפחה לקראת גירושין בגיל השלישי?

בכל מה שקשור לנושא של גירושין בגיל השלישי, חשובה ביותר ההתייעצות עם עו"ד דיני משפחה באופן פרטני. בכל הליך גירושין, לרבות גירושין בגיל השלישי יכולות להתבצע הרבה טעויות שפוגעות בצדדים בצורה אנושה. למרבה המזל, עורך דין לענייני משפחה יכול להסדיר את הנושא במהרה, ולהבטיח לשני הצדדים שהם מקבלים את ההחלטות הטובות ביותר למען עתידם. עורכי דין לענייני משפחה יכולים לעשות את ההבדל בין חיים קשים ומורכבים לאחר הפרידה לבין חיים מאושרים ומלאים, ואולי אפילו זוגיים ונוחים פיננסית, גם לאחר שמפרקים את החבילה בגיל מבוגר יחסית.

לייעוץ פרטני ודיסקרטי לגבי גירושין בגיל השלישי – פנו כעת אל עורכת דין הלנה שמחי.

גירושין בגיל השלישי - עוד דיני משפחה, גירושין וירושה הלנה שמחי

גירושין בגיל השלישי מהווים הפרדת זוגיות בין בני זוג שהגיעו לגיל 50 ומעלה והחליטו לפרק את החבילה. מדובר על אנשים עם ילדים בוגרים, ולעיתים עם נכסים משמעותיים.

הגורמים המביאים לגירושין בגיל השלישי יכולים להיות רבים, והם עשויים לכלול שינויים ביחסים, התלשות רגשית, התמוטטות בתחושת ההתבטאות וההבנות המשותפות, חשיבה על חיים שונים לאחר הפרדה, או עניין במערכות יחסים אחרות, או בצורך להיות לבד.

האתגרים עלולים לכלול עומס רגשי ותהליך התאוששות מפרידה ארוכה, התמודדות עם הורות לילדים מבוגרים והסבר גם לנכדים, אובדן מעמד חברתי ורשת תמיכה, בעיות פיננסיות, וחשש מהעתיד הפרטי והחברתי.

אנשים המתמודדים עם הליכי גירושין בגיל השלישי יכולים להפיק תועלת רבה מפנייה להליך גישור גירושין, לצד ייעוץ פיננסי, ייעוץ פנסיוני וכמובן, תמיכה משפטית אישית מטעם עורכת דין לענייני משפחה עם ניסיון רב בתיקים מסוג זה.

שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, כהנה כסגנית וועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א והיא מוזמנת מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader