גירושין עם עסק משפחתי – איך עושים זאת?

גירושין הם הליך מורכב וקשה הכולל אתגרים אישיים, נפשיים וכמובן כלכליים. הקושי הזה מתגבר כאשר בני הזוג מנהלים עסק משפחתי יחד. העניין הוא יחסית נפוץ כיום ויש הרבה בני זוג שמנהלים עסק שכזה, ולעיתים אף מתגרשים גם בגללו. השאלה היא תמיד לגבי גירושין עם עסק משפחתי – איך עושים זאת נכון? ובכן, יש לכך כמה תשובות חשובות ואת כולן נסקור בהרחבה במסגרת המאמר הבא.

 

באילו היבטים ניהול עסק משפחתי עשוי להקשות על הקשר הזוגי?

ההחלטה לפתוח עסק משפחתי היא אינה החלטה פשוטה, מכיוון שבסופו של דבר, מדובר על עבודה עם בן או בת הזוג, ויש קושי מובנה בהתנהלות שהיא אינה רומנטית בין בני זוג. בחלק מהמקרים זה עובד, ובחלק גדול יותר מהמקרים זה מקשה על מערכת היחסים ואף יכול לגרום לסיומה. השאלה היא מה קורה בנושא של גירושין עם עסק משפחתי – איך עושים זאת ואיך עושים זאת בצורה הכי נכונה? זוהי השאלה האמיתית.

 

האתגר: גירושין עם עסק משפחתי – איך עושים זאת מבלי לאבד את כל מה שעבדתם עבורו?

כשעסק משפחתי הוא חלק אינטגרלי בתהליך הגירושין, הקשיים מתרחבים והתהליך עשוי להיות מורכב וקשה עוד יותר, גם מבחינה רגשית וגם מבחינה מנטלית ולוגיסטית. מטבע הדברים, בעסק משפחתי, שני בני הזוג הם שותפים לניהול העסק, וגירושין עלולים להשפיע לא רק על השניים מבחינה אישית, אלא גם על ההיתכנות הרווחית של העסק עצמו, על ציבור העובדים בעסק, על קהל לקוחותיו, ספקיו והמוניטין של בית העסק. 

 

אילו בעיות עלולות לצוץ בגירושין עם עסק משותף?

לקראת גירושין עם עסק משפחתי, יש לשים לב גם לבעיות שעלולות לצוץ. בחלק מהמקרים, הקרע הוא כל כך גדול, שאחד מהצדדים מנסה להסתיר מידע כדי להשיג יתרון כלכלי על הצד השני. למרות הקושי של התנהלות עם עסק משותף בגירושין חשוב לשמור על הגינות ולהגיע להסכמות כלליות. בכל אופן, העדיפות היא תמיד לעבוד עם עורך דין לענייני גירושין כדי להצליח להגיע להסכמה נרחבת ולחלוקה הוגנת של כספים הנכנסים מהנכס.

יש המון מורכבויות בתוך העולם של גירושין עם עסק משפחתי. כאשר אתם שואלים את עצמכם לגבי גירושין עם עסק משפחתי – איך עושים זאת נכון, זכרו כי קשה עד בלתי אפשרי לחשוב מראש על כל הנושאים שמצריכים היערכות מוקדמת. ישנו העניין של השאלות שצריך לשאול את עצמכם לגבי עבודה עם בן הזוג, וכמה זה השפיע על העסק, וכן הנושא של קביעת השווי של העסק, מציאת צד שלישי למכירה והנושא הפרקטי של העברת הנכס לצד אחר. לכן, חשוב מאוד לפנות בהקדם האפשרי לליווי של עו"ד דיני משפחה שתעזור לכם לצלוח את פירוק הזוגיות בצורה הטובה ביותר, מבלי לפגוע באינטרסים העסקיים והכלכליים שלכם.

 

אילו שאלות עולות בנוגע לטיפול בעסק המשפחתי לאחר גירושין?

גירושין עם עסק משפחתי מעלים סוגיות שונות לפתחם של בני הזוג, ובהן:

  1. האם להמשיך לתפעל את העסק למרות הקושי האישי?
  2. מי ימשיך לנהל את העסק? 
  3. האם כדאי למכור את העסק?
  4. איך יחולקו הנכסים והזכויות בעסק? 
  5. איך תתבצע ההפרדה בין הצדדים?

כפי שאתם ודאי מבינים, השאלות שמתעוררות בהקשר זה, הן רבות ומורכבות וכדאי לתת עליהן את הדעת עוד מראשיתו של הליך הגירושין, כדי שניתן יהיה להיערך בהתאם.

 

האם אפשר להמשיך ולתפעל את העסק גם אחרי הגירושין?

ישנם אנשים שעוברים גירושים וממשיכים לעבוד בעסק המשותף ביחד. עם זאת, זה אפשרי רק אם לאחר גירושין עם עסק משפחתי מצליחים שני בני הזוג לשמור על תקשורת טובה. גירושים עם עסק משפחתי זהו נושא רגיש מאוד, אך יש אנשים שמצליחים לבצע את ההפרדה ולשמור על תקינות העסק.

 

איך מחלקים את הרווחים העסקיים בגירושין עם עסק משפחתי?

לעיתים זוגות בעלי עסק משותף בוחרים למכור את העסק במסגרת גירושיהם, ולבחור אחת מבין כמה אופציות. גירושין עם עסק משותף זהו לא עניין פשוט, וכאשר יש צורך בביצוע חלוקת עסק משותף בגירושין עולות שאלות כמו למי למכור את העסק ובכמה. בחלק מהמקרים, אחד מהמעורבים מוכר את העסק לצד השני, ולעיתים מוכרים את העסק לצד ג' ויש צורך לחלק את הרווחים בהתאם. ברוב המקרים מדובר על 50 אחוזים לכל צד, אך יש מקרים נקודתיים בהם אחד מהאנשים היה יותר דומיננטי וזכאי, אולי, לרווח גדול יותר. 

 

לסיכום: גירושין עם עסק משפחתי – איך עושים זאת בצורה נכונה באמת?

פנייה לגישור גירושין מטעם עורך דין לענייני משפחה עם הסמכת מגשר, יכול לסייע רבות לביצוע הפרדת כוחות יעילה ונקייה בגירושין בין זוגות בעלי עסק משותף. עו"ד משפחה מנוסה יידע לענות על השאלות הבוערות הנלוות אל הליכי גירושין עם עסק משפחתי ולהציג עבור הצדדים מגוון פתרונות ריאליים להסדרת הטיפול בעסק, בהתאם למצבם ורצונותיהם. 

לסיוע משפטי מקצועי בטיפול בהליכי גירושין עם עסק משפחתי – פנו כעת אל משרד עו"ד הלנה שמחי, המוסמכת כעו"ד לענייני משפחה ומגשרת גירושין מקצועית.

גירושין עם עסק משפחתי - איך עושים זאת
גירושין עם עסק משפחתי – איך עושים זאת

גירושין עם עסק משפחתי עשויים להשפיע על מבנה העסק, המשך פעולותיו, וגם על החלטות פיננסיות ומשפטיות הנוגעות לשני הצדדים.

חשוב לנקוט צעדים מדויקים ומקוריים כדי לטפל בתהליך בצורה יסודית ומסודרת. חשוב לפנות לשירותיו של עורך דין גירושין ולקבל ייעוץ משפטי על דרך התמודדות עם הנכסים, חלוקת השותפות, ותהליך הגירושין עצמו.

כדי למנוע קונפליקטים ותהליכי משפט ארוכים, כדאי לנסות להגיע להסכמים בצורה מהירה. יש להיות פתוחים לדיאלוג, לשמוע ולהבין את הצד השני, ולשקול אפשרויות שונות. הליכי גישור גירושין מציעים מסגרת כזו לניהול שיח פתוח ומוכוון פתרונות מועילים.

ישנם מגוון משאבים ואלמנטים של ייעוץ הזמינים למשפחות המתמודדות עם גירושין עם עסק משפחתי. ייעוץ משפטי הוא קריטי, כמו גם ייעוץ פיננסי בנוגע לחלוקת העסק. ייעוץ פסיכולוגי יכול לסייע בהתמודדות עם התהליכים הרגשיים המתרחשים בזמן הגירושין כאשר במקרים קיצוניים יותר, ניתן גם להצטרף לקבוצות תמיכה ומעגלי דיון עם אנשים בסטטוס דומה.

שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, כהנה כסגנית וועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א והיא מוזמנת מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader