גישור חלוקת רכוש

אם אתם עתידים לעבור גירושין, מומלץ לשקול גישור חלוקת רכוש. זוגות רבים מוצאים את עצמם מסתכסכים בהליך הגירושין וחלוקת הרכוש בשל החשיבות וההשפעה הרבה שיש לרכוש על חיינו. לכן, על מנת לסיים את הליך הגירושין בצורה הנעימה, הקלה והיעילה ביותר, כדאי לשקול גישור חלוקת רכוש אשר יתואר במאמר זה.

 

חלוקת רכוש בגירושין 

אין ספק שגירושין הוא אינו תהליך פשוט – מלבד הפירוק של התא המשפחתי, הזוג המתגרש וילדיו צריכים להתמודד עם היציאה מהבית, חלוקת המשמורת על הילדים, השגרה החדשה וקשיים כלכליים חדשים. עם זאת, חלוקת רכוש בגירושין יכולה להיות השלב הקל ביותר, אם הזוג מתמודד עם האתגר בצורה הנכונה.

כמעט כל זוג נשוי צובר לא מעט רכוש משותף, כמו דירה, רכב, רהיטים רבים, כסף ואפילו משכנתאות וחובות. כאשר הנישואים מגיעים לסיומם, על הזוג המתגרש לחלק את רכושם וחובותיהם בינם לבין עצמם על מנת שכל אחד יוכל לצאת לדרך חדשה עם רכוש שיעניק לו נקודת פתיחה מספקת. לצד זאת, לרכוש רב יש משמעות סנטימנטלית יקרה מפז. 

היות וחלוקת רכוש הוא חלק קריטי בהליך פירוק הנישואים בשל ההשפעה הרבה שיש לרכוש על המשך חייהם של הזוג כגרושים, זוגות רבים נקלעים לסכסוך משפטי מכוער. מאבק משפטי אינו רק יוצר מפח נפש רב, אלא גם גורר עלויות כספיות גבוהות ומצריך זמן רב מצד הצדדים. לעיתים קרובות, מדובר בתהליך שנמשך מספר שנים, אשר במהלכו הזוג נמצא במערכת יחסים רעועה אשר פוגעת בקשר ביניהם ובינם לבין שאר המשפחה. 

לכן, אם אתם או אדם יקר לכם פותח בהליך גירושין, חשוב לדעת כי ייתכן ויש אלטרנטיבות טובות יותר מאשר מאבק משפטי, אשר אחת מהן היא גישור חלוקת רכוש. 

 

מהו גישור?

למעשה, לזוג מתגרש יש מספר אפשרויות – הוא יכול לגשת לבית הדין הדתי או לבית המשפט לענייני משפחה על מנת לנהל במסגרתו את הסכם הגירושין וחלוקת הרכוש. אפשרות נוספת הינה כתיבת הסכם הגירושין לבד, או באמצעות מגשר. 

גישור הינו הליך אשר נעשה באופן חוץ משפטי, אשר מטרתו היא להקל על הצדדים למצוא את עמק השווה ולהסכים על פשרה שמתאימה לכולם. מדובר במשא ומתן ושיח שמונחה על ידי מגשר, שלעיתים קרובות הוא גם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. 

במסגרת הגישור, הצדדים מעלים את רצונותיהם, חששותיהם, צרכיהם ואת ציפיותיהם לחיים שלאחר הגירושין. לאחר מכן, המגשר והזוג המתגרש יעבדו ביחד על מנת לכתוב הסכם גירושין אשר כולל את כל התחומים הרלוונטיים לגירושיהם אשר מצויים במחלוקת, כמו חלוקת הרכוש, חלוקת המשמורת על הילדים, קביעת דמי המזונות, הסדרי מגורים וכן הלאה. 

 

מהם היתרונות של גישור חלוקת רכוש? 

לגישור חלוקת רכוש יש כמה יתרונות חשובים, אשר הופכים אותו לאטרקטיבי במיוחד:

 

צמצום עלויות והוצאות

כאמור, זוג מסוכסך יתקשה להגיע להסכמה מהירה בבית המשפט, וככל הנראה יימצא את עצמו בהליך גירושין ארוך, מייגע, ולא פחות חשוב מכך – יקר. כאשר בני הזוג מנהלים את הליך הגירושין בבית הדין האישי או בבית המשפט לענייני משפחה הם שוכרים עורך דין לעצמם, בעוד בהליך גישור חלוקת רכוש ניתן לשכור את שירותיו של עורך דין אחד המתמחה כמגדר ולחלוק את העלויות. 

 

חסכון זמן 

הליך גירושין אינו רק גורר עלויות רבות, אלא גם מצריך זמן רב. כפי שנאמר לעיל, מאבק משפטי בבית משפט יכול לארוך מספר שנים, ולהצריך מבני הזוג להשקיע זמן רב בהגעה לדיונים בבית המשפט ולפגישות עם עורכי הדין שלהם. הדיונים כמובן קבועים בימי עבודה ובשעות הבוקר והצהריים, ואינם מותאמים לצרכיו של הזוג המתגרש.

לעומת זאת, כאשר זוג מנהל את גירושיו במסגרת גישור, הוא יוצר מסגרת אשר מותאמת אישית לצרכיו, אינה מצריכה כוח אדם כה רב וגם לא בירוקרטיה אדירה. בני הזוג יכולים לנהל את הגירושין על מי מנוחות ובזמנם הפנוי.  

 

שמירה על יחסים ידידותיים 

יתרון אדיר שבגישור על פני גירושין בבית משפט הוא האפשרות לנהל את הליך הגירושין בצורה ידידותית ומתחשבת, אשר תאפשר לזוג לשמור על קשר טוב יותר. שמירה על יחסים ידידותיים בין זוג גרוש אינו דבר הכרחי, אך מדובר ביתרון משמעותי עבור זוגות עם ילדים או זוגות שמנהלים יחדיו עסק. 

 

שיעורי הצלחה גבוהים 

גישורים רבים מניבים הצלחה רבה – באמצעות המרחב הנוח והקשוב והנחייתו של המגשר, בני זוג רבים מצליחים לתקשר בצורה טובה יותר אשר מאפשרת להם להתפשר ולצאת מהגישור כאשר יש בידם הסכם גירושין שהם שלמים עמו. למגשר יש אינטרס גבוה בהרבה משל בית המשפט ליצור הסכם גירושין אשר בני הזוג יהיו מרוצים ממנו. 

 

האם גישור גירושין מתאים לכל הזוגות?

התשובה לשאלה זו היא בפירוש לא. בני זוג אשר נמצאים בסכסוך עמוק מדי מכדי לגשר עליו, יתקשו מאוד להסתדר במסגרת של גישור. גישור מצריך משני הצדדים לגלות אורך רוח ונכונות להתחשב על מנת להגיע לתוצר משותף. כאשר אחד מבני הזוג או שניהם אינו מוכן להתאים את עצמו למסגרת הגישור, אין טעם בתהליך. 

כמו כן, כאשר אחד מבני הזוג מתנהל באופן אלים, גישור אינו המקום המתאים לפתור את הסכסוך בין בני הזוג. אפילו מוטב שבני הזוג יגיעו לבית משפט מוסמך על מנת שבית המשפט יראה את התנהלותו של בן הזוג האלים ויפעיל סנקציות מתאימות.

 

מדוע כדאי להיעזר במגשר בעל ידע משפטי?

כאשר אתם נעזרים במגשר שהוא גם עורך דין לענייני משפחה, אתם מעניקים תוקף משפטי מחייב להסכם הגירושין ומבטיחים כי אתם עושים כל שביכולתכם על מנת להגן על עצמכם מבחינה משפטית. 

עורך דין מיומן יידע להצביע על התחומים שעליכם להסדיר בהסכם הגירושין, ובאמצעות בקיאותו בתחום יוכל לסייע לכם לכתוב את הסכם הגירושין הטוב והמקיף ביותר, כך שלא תמצאו את עצמכם תוך שנה בלבד חוזרים לבית המשפט. 

כמו כן, היעזרות במגשר המוסמך כמשפטן תייעל את ההליך – בכובעו כמגשר, הוא יוכל לסייע לכם לנהל שיח בריא וקשוב על מנת שתוכלו להגיע לעמק השווה, ובכובעו כעורך דין, יוכל לייעץ לכם על ההתנהלות הנכונה ביותר ואף לשמש כנוטריון לכל צרכיכם המשפטיים. 

זכרו – אין חלופה מתאימה לליווי משפטי מקצועי ומיומן. ליווי בידי עורך דין אשר מתמחה גם בגישור חלוקת רכוש תבטיח כי אתם פועלים בצורה אחראית אשר נועדה להסדיר את גירושיכם במהרה ובצורה הנעימה ביותר. 

משרד עורכת הדין הלנה שמחי מתמחה בדיני משפחה ומזמין אתכם ליצור קשר על מנת שנוכל ללוות אתכם בהליך הגירושין. עורכת הדין הלנה שמחי הינה מגשרת מוסמכת המתמחה בגישור גירושין ובעלת הצלחות רבות בתחום. נשמח לעמוד לשירותיכם על מנת להבטיח כי סיום נישואיכם ייעשה בצורה הקלה והנוחה ביותר. 

גישור חלוקת רכוש
גישור חלוקת רכוש

שאלות ותשובות - גישור חלוקת רכוש

גישור חלוקת רכוש הוא הליך גישור שאותו יכולים לעבור בני זוג שעומדים בפני הליך גירושין, אשר אינם מצליחים להסדיר ביניהם את עניין חלוקת הרכוש המשותף שלהם לאחר הגירושין.

פנייה למגשר יכולה להיות יעילה וקלה יותר לזוג ביחס לפנייה לבית משפט. סיכויי ההצלחה של הליכי הגישור הם גבוהים, והגישור יכול לחסוך לצדדים משאבים של זמן וכסף, עקב ייתור הצורך בהתדיינות בבית משפט על ההוצאות שכרוכות בכך.

הגישור מתאים לבני זוג שעומדים בפני גירושין, אשר יש להם נכונות להגיע למגשר ולפתור את הסכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט. הליך הגישור דורש מהצדדים כבוד הדדי ואיפוק, ושיתוף פעולה אחד עם השני.

גישור חלוקת רכוש מומלץ לערוך אצל עורך דין דיני משפחה אשר מוסמך גם בתור מגשר, וכך ניתן יהיה להנות גם מהידע המקצועי המשפטי שיש לעורך הדין וגם מהיתרונות הרבים שגלומים בהליך גישור.

שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, כהנה כסגנית וועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א והיא מוזמנת מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader