5 דברים מותרים ו- 5 דברים אסורים בהליך גירושין

הליכי גירושין הם מורכבים וקשים גם מנטלית וגם כלכלית. הם גוזלים זמן ויש בהם הרבה מטענים רגשיים, אך בסופם – אם עושים זאת נכון, זוכים להקלה גדולה, והרבה זוגות מצליחים להתנהל בצורה מוצלחת עם הילדים ועם חלוקת הכספים והנכסים. עם זאת, חשוב להתנהל נכון, ולכן הסקירה שלפניכם תוקדש להצגת 5 דברים מותרים ו- 5 דברים אסורים בהליך גירושין.

 

מותר ואסור בהליכי גירושין

תהליך גירושין הוא הליך מורכב במיוחד שבמסגרתו לא רק נפרדים מבני הזוג, אלא נדרשים גם לחלק את הנכסים והכספים, ולמצוא הסדר נכון וטוב לילדים. כשמתחילים בהליך הגירושין, יש הרבה דברים שיש לעשות ומנגד, דברים שיש להימנע מהם. לכל פעולה יש השלכה שיכולה להשפיע על קבלת הכספים והנכסים, וחלוקת הזמן עם הילדים, ולכן יש להיות זהירים ולבצע דברים במחשבה תחילה.

אז מה מותר ואסור בגירושין? הנה כמה דברים קריטיים לתהליך.

 

עשה ואל תעשה בהליך גירושין – כללי הזהב

הדברים שחשוב לעשות בכל הליך גירושין הם:

  1. החלטה מפוכחת ונכונה על התהליך.
  2. עבודה עם עורך דין.
  3. שמירת מסמכים.
  4. תשומת לב לילדים.
  5. שיתוף פעולה עם בן או בת הזוג.

 

הדברים שחשוב להימנע מהם בגירושין: 

  1. שימוש בילדים ככלי מאבק.
  2. אלימות ועבירות על החוק.
  3. העלמת ראיות ומסמכים.
  4. מתקפה משפטית כנגד הצד השני.
  5. מניעה ממערכות רומנטיות חדשות בזמן ההליך.

 

על חשיבותה של קבלת החלטות זהירה בגירושין

קשה מאוד לכל אדם שמתגרש, לעבוד לפי פרוטוקולים מסודרים. הרגשות משתוללים, יש הרבה כעס ועצב, אך חשוב מאוד לקבל החלטות בראש צלול. לא לקבל החלטות בכעס, לא להגיד דברים שתצטערו עליהם בדיעבד, ובעיקר להיות צלולים בראש. גם החלטה להישאר ביחד שנלקחת בראש צלול היא חיובית, כי אז גם עובדים כדי להשיג את המטרה.

ניתן לקחת מטפל או מגשר ולהגיע להסכמים. בנוסף, ברגע שנלקחה ההחלטה, חשוב להצטייד בעורך דין מתאים. עורך דין גירושין אשר יסייע לכם ויעמוד לצדכם ברגעים הקשים הוא נכס אמיתי.

 

מדוע חשוב לשמור מסמכים בזמן הליך גירושין?

שמירת מסמכים היא חשובה בכל נדבך בחיים. בין אם מדובר במסמכים דיגיטליים או מסמכים פיזיים, חשוב לשמור אותם, במיוחד אם נכנסתם להליך גירושין. לכל דבר יש משמעות בהליך גירושין ואם, למשל, ניתן לראות שהחשבונות מופרדים, ולצד אחד יש יותר הוצאות מהצד השני, יש לכך משמעות גדולה מאוד בבית המשפט.

במקביל, עליכם לשים לב לדבר החשוב ביותר בחיים – הילדים. הורים אשר מתגרשים עוברים תהליך קשה עם עצמם, אך הוא גם תהליך שמשפיע על הילדים. לכן, חשוב לשים לב לשינויים אצלם, לתווך להם את התהליך בצורה נכונה ולהיות קשובים לרגשות שלהם.

 

מהו הדבר שהכי חשוב להקפיד עליו בהליך גירושין?

הדבר הכי חשוב בכל הליך גירושין הוא לשמור על תקשורת עם בן או בת הזוג. בהרבה מקרים זה קשה, ואנשים לא מצליחים לעשות את זה. עם זאת, כאשר מצליחים לשמור על תקשורת, גם תחת מתחים, לחצים וכעסים, אפשר לראות שהפתרון הוא מהיר והוגן יותר לשני הצדדים. זה נכון גם לגבי חלוקת הכספים והנכסים, וגם לגבי חלוקת הזמן עם הילדים.

שמרו על טמפרמנט נכון וגם אם אתם כועסים ועצובים, קחו נשימה עמוקה, ותשמרו על תקשורת נכונה מול הצד השני.

 

מדוע חשוב שלא להשתמש בילדים ככלי מאבק?

בתחום ה"אל תעשה" יש כמובן הרבה מאוד דברים שיכולים להפריע לכם בדרך להשגת המתווה האולטימטיבי לפרידה. ראשית, חשוב בראש ובראשונה לא להשתמש בילדים ככלי למאבק. חשוב להפריד את הקשר שלכם והקשר של הילדים שלכם, ולא לנסות להשפיע על התהליך בעזרת הילדים.

ההשפעה על הילדים היא הרסנית, והיא לא רק פוגעת בהם בטווח הארוך, אלא גם פוגע בהורים בטווח הקצר. בנוסף, מיותר לציין שכל נושא האלימות והעבירה על החוק יביאו לתוצאות הרסניות לכל הצדדים, אם כי גם אלימות כלכלית למשל, היא בעייתית מאוד ותשפיע על התהליך בבית המשפט. חשוב לשמור על פאסון ועל כבוד הצד השני.

 

למה חובה להתנהג ביושרה בהליך גירושין?

נושא שמירת המסמכים הוא קריטי גם מן העבר השני. חשוב מאוד לא להשמיד מסמכים, ולא להעלים ראיות שעלולות להיות בעייתיות בבית המשפט. גם כך יש היום תיעוד כמעט להכל, אך מהות ההעלמה של המסמכים יכולה להיות בעייתית בעיני השופט.

הנושא של שמירה על קור רוח נכון במיוחד כאשר רוצים להתחיל בהליך המשפטי. חשוב לעשות זאת בצורה פרטית ומכבדת, ולא עם מסמך משפטי מאיים, כפי שהרבה מאוד אנשים נוהגים לעשות. מתקפה משפטית מכניסה את הצד השני למצב אחר, בו הוא יגן על עצמו, ומנגד – יתקוף גם כן.

 

האם מותר לפנות לעורך דין לענייני משפחה מראש?

אם אתם שוקלים להתגרש אך טרם החלטתם סופית, לא רק שמותר לכם להתייעץ עם עו"ד לענייני משפחה מראש, אלא אפילו מומלץ. כך תוכלו להיערך מראש לתהליך בצורה מסודרת ושקולה ולפעול ממקום רגוע יותר, על מנת להבטיח את זכויותיכם לאורך כל הדרך – תהא אשר תהא.

 

לסיכום

הליכי גירושין עלולים להרגיש לחלק מהזוגות כשדה מוקשים, אך חשוב לדעת כי ישנה אלטרנטיבה. בעזרת ליווי מקצועי של עורך דין לענייני משפחה, ניתן לצלוח את האתגר בהצלחה ולהתקדם לפתיחת דף חדש בחייכם האישיים, הזוגיים והמשפחתיים. עו"ד משפחה הלנה שמחי תשמח לסייע לכם לנווט בהליך רגיש זה על מנת להקל עליכם לקבל את ההחלטות הנבונות ביותר במסגרתו ולסיים אותו בהקדם על הצד הטוב ביותר. 

לתיאום שיחת ייעוץ דיסקרטית עם עורכת דין גירושין הלנה שמחי – מלאו את פרטיכם בטופס להלן.

5 דברים מותרים ו- 5 דברים אסורים בהליך גירושין
5 דברים מותרים ו- 5 דברים אסורים בהליך גירושין
שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, כהנה כסגנית וועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א והיא מוזמנת מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader