מה עושים במקרה של ניסיון להברחת רכוש של הבעל?

כעסים ותסכול בתוך מערכות יחסים יכולים לגרום לאנשים לבצע פעולות קיצוניות. כאשר זוג מחליט להתגרש, הוא יודע שהסכם חלוקת הנכסים יהיה פחות או יותר שווה. במקרים רבים, אנשים מחליטים לבצע מספר פעולות כדי לשפר את עמדתם הכלכלית בתום ההליך וזה כולל הברחת רכוש. אז מה עושים במקרה של ניסיון להברחת רכוש של הבעל? הנה כמה דברים שחשוב לדעת.

 

מה עושים במקרה של ניסיון להברחת רכוש של הבעל? הצעד הראשון

הדבר שהכי חשוב לשים לב אליו כאשר היחסים עולים על שרטון זה שינוי בדפוס התנהגות. אם בן הזוג הופך חשדן יותר, מסרב לשתף סיסמאות, או לתת גישה למייל או לדואר, חשוב מאוד להבין שמשהו כאן מתרחש. בנוסף, לעיתים בן הזוג קובע פגישות בשעות לא שגרתיות ובאופן כללי, לא זמין. במקרים כאלו, חשוב ליצור קשר עם שני אנשי מקצוע באופן בהול – חוקר פרטי וגם עורך דין גירושין מנוסה.

 

הברחת רכוש בגירושין – נושא מורכב וכאוב

הנושא של הברחת רכוש בגירושין הוא מורכב מאוד, מפני שעל פניו, כל אחד יכול להעביר רכוש על שם אנשים אחרים ולטעון שעשה זאת בתום לב. הרבה מאוד אנשים עושים זאת גם אם מערכת היחסים שלהם מתפקדת וטובה, אך עם זאת, הכל תלוי בתזמון.

יש הרבה אנשים שמבינים שמערכת היחסים שלהם מתדרדרת, ומתחילים לחשוב על העתיד – איך אפשר למקסם את הרווח על אף הסדר איזון משאבים שקיים כברירת מחדל במרבית מקרי הגירושין.

 

כיצד מתבצעת הברחת נכסים בהליכי גירושין?

הברחת נכסים בגירושין יכולה להיעשות בצורה די פשוטה, אם צד אחד פשוט לא מבין בעניין. לא חסרים מקרים בהם אנשים שמים את כל מבטחם הכלכלי בצד השני, ולכן, לא מודעים לנכסים, חשבונות בנק וכספים אשר שייכים כביכול למשפחה.

בנוסף, במקרים כאלו, יכול צד אחד לפתוח חשבונות בנק זרים ולהזרים לשם כספים, במה שיהיה קשה מאוד לאיתור. לכן, גם אנשים שהם פאסיביים בהתנהלות הכלכלית, חייבים להתחיל ולשים לב לנושא, במיוחד אם יש הרגשה שמערכת היחסים עולה על שרטון.

 

הטקטיקות הנפוצות להברחת רכוש בגירושין

אצל זוגות רבים, וזאת על פי רוב, הבעל הוא זה שאחראי על הכספים ועל הנכסים, וכן על הניהול שלהם, ולכן, ישנה היתכנות גדולה יותר שהוא זה שינסה להבריח את הכנסים. העלמת נכסים בגירושין יכולה להתרחש בכמה דרכים:

  1. העברת נכס על שם קרוב משפחה אחר (אם, אח)
  2. הסתרת קיום הנכס מהצד השני
  3. הסתרת נכסי מטלטלין כמו תכשיטים
  4. פתיחת חשבון בנק בחו"ל אותו יהיה קשה לאתר.
  5. ביצוע מניפולציה על בן הזוג בהקשר קיום או היתכנות הנכסים.

 

הדרך השכיחה שבה מנסים אנשים רבים להבריח נכס, היא באמצעות העברת הנכס על שמו של אדם קרוב אחר. כך, כאשר יגיע הזמן להתגרש, האדם יטען שהנכס הוא אינו נכס משותף, אלא נכס ששייך לאדם אחר במשפחה. ישנם אנשים שאף מסתירים את קיום הנכס או הכספים מהצד השני, ואפילו מסתירים פיזית נכסי מטלטלין כמו תכשיטים ורהיטים יקרי ערך.

בנוסף, אנשים רבים פותחים חשבונות בנק שיהיו קשים לאיתור ובמקרי הקיצון – אף משקרים לבני הזוג על קיום הנכס או מצבו.

 

כיצד החוק בישראל מתייחס להברחת נכסים?

באופן עקרוני, אצל זוגות שהתחתנו החל מינואר 1974, חלוקת רכוש בגירושין אמורה להתבצע שווה בשווה, לפי חוק יחסי ממון בין בני זוג, אשר מתווה איזון משאבים בפרידה בין ידועים בציבור או בגירושין של זוגות נשואים. זאת אלא אם כן נחתם הסכם ממון לפני הגירושין.

קיום הסכם ממון יכול להיות מאוד חד צדדי, אך הוא גם נועד כדי לשמור על הצד החזק בקשר, וכדי למנוע עיוות קשה מאוד של החוק. ישנו תסריט נוסף של חלוקה מוסדרת של נכסים, וזאת באם שני הצדדים מצליחים להגיע להסכם חתום באמצעות מגשר.

במקרים כאלו, הזוג למעשה נשאר במערכת יחסים טובה, ויודע לחלק את הנכסים והכספים בצורה הוגנת ועל פי המציאות בשטח. עם זאת, אם שני המקרים הללו לא קורים, החוק עובד לפי עיקרון הסדר איזון נכסים, לפיו הנכסים מתחלקים שווה בשווה. זה מה שגורם לאנשים רבים לבצע העברות נכסים בסוד, בתקווה להגדיל את החלק שלהם בהסדר החלוקה.

 

מדוע העבודה עם עו"ד גירושין חשובה בהקשר לנכסים מוברחים?

חשוב לעבוד עם עו"ד לענייני גירושין אשר יוכל לפנות לבית המשפט ולהשיג צו מניעה על פעולות כלכליות כאלו ואחרות. רק כך יהיה ניתן להבטיח בראש ובראשונה, שמכאן והלאה, לא יהיו מניפולציות על הרכוש.

 

על מי מוטל נטל ההוכחה בדבר הברחת רכוש בגירושין?

במקרים בהם הנושא מגיע לבית המשפט, הנושא של עיתוי העסקאות ייבדק. תחילה, יתבקש הצד התובע להציג את ממצאיו, ואם יימצא כי הצד השני הראה "אותות מרמה", נטל ההוכחה יעבור אליו. לכן, חשוב מאוד לשמור מסמכים, ולהיות מעורבים בנושא הכלכלי, ולבטח כאשר מערכת היחסים מתדרדרת.

הכי חשוב, זה לפנות אל עורך דין לענייני משפחה שיידע לכוון אתכם אל עבר המהלכים הנכונים, להתמודד מול הצד השני ומול בית המשפט, ולהביא לכם את התוצאה הטובה ביותר תחת הנסיבות.

 

לסיכום

אם אתן מתמודדות עם חשד להברחת רכוש בגירושין, זה הזמן לפנות לייעוץ משפטי מול עו"ד לענייני משפחה וגירושין. סיוע משפטי אישי הוא חיוני במקרים אלו, להיערכות נבונה ונכונה למאבק הכלכלי החשוב ביותר בחייכן וחיוני גם במישור המנטלי. רק כך ניתן להתמודד עם הברחת רכוש ונכסים בגירושין בצורה יעילה ומושכלת. לייעוץ משפטי דיסקרטי מעורכת דין גירושין הלנה שמחי – חייגו כעת: 050-750-8384.

מה עושים במקרה של ניסיון להברחת רכוש של הבעל
מה עושים במקרה של ניסיון להברחת רכוש של הבעל
שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, כהנה כסגנית וועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א והיא מוזמנת מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader