עורך דין גירושין בבית הדין היהודי הקראי

מחפשים עורך דין גירושין בבית הדין היהודי הקראי? בעמוד זה נלמד מי יכול להתגרש בבית הדין היהודי קראי, הליך הגירושין, פתיחת התיק, ועוד. בישראל, כל הליכי הגירושין והנישואין נערכים במסגרת בתי הדין האישיים. בשנים האחרונות בית הדין היהודי הקראי קיבל הכרה כבית דין יהודי מן המניין וכעת גם יהודים קראים יכולים לנהל את דיני האישות לפי דתם ואמונתם. מאמר זה יסביר על בית הדין היהודי הקראי, על הליכי הגירושין השונים בישראל ומדוע צריך עורך דין גירושין בבית הדין היהודי הקראי.

 

יהודים קראים בישראל

לא רבים יודעים זאת, אך במדינת ישראל מתגוררים כ- 40,000 יהודים קראים. יהדות קראית הינה זרם יהודי, אשר מהווה פחות מאחוז בודד מהעם היהודי. במשך שנים רבות הקראים התקשו לקבל הכרה ראויה בהיותם זרם יהודי נפרד שאינו פועל לפי דיני היהדות המסורתיים. בשל כך, התקשו להינשא ולהתגרש בהתאם לדין האישי של היהדות הקראית, כיוון שבית הדין הקראי לא נחשב אז כבית דין מחייב.

ב- 2014, בית המשפט העליון הפך את ההלכה ופסק כי פסיקות בית הדין הקראי הן תקפות ועל כן, כל יהודי קראי שמעוניין להינשא או להתגרש, יוכל לעשות זאת בבית הדין היהודי קראי ולא ייאלץ לגשת לבית הדין הרבני, שאינו תואם את אמונותיו וערכיו הדתיים.

במדינת ישראל כיום, כל סוגיות הדין אישי הקשורות לנישואין ולגירושין, נעשות רק במסגרת בית הדין הדתי של הצדדים. בהתאם לכך, בני זוג יהודים קראים שיבקשו לבצע אחד מן ההליכים הללו, יוכלו לגשת לבית הדין המותאם לדתם. הליכים נוספים הקשורים לגירושין ונישואין, כמו חלוקת רכוש, קביעת דמי מזונות וניהול סכסוך משמורת, ניתן לערוך בבי המשפט לענייני משפחה.

 

מי יכול להתגרש בבית הדין היהודי קראי?

כמובן ששני בני זוג שמשתייכים לזרם היהודי הקראי והתחתנו במסגרתו יוכלו גם להתגרש בו. גם זוג יהודי קראי שנישא בנישואים אזרחיים בחו"ל ומבקש להתגרש בארץ, ייאלץ לערוך את גירושין במסגרת בית הדין היהודי הקראי.

עם זאת, אם בני הזוג אינם בני אותה הדת, או שלחלופין אחד מבני הזוג אינו משתייך לאף דת או משתייך לדת שאינה מוכרת במדינת ישראל, הצדדים יתבקשו לפנות לבית המשפט לענייני משפחה שיכריע באיזו מסגרת עליהם להתגרש – אחד מבתי הדין הדתיים או בית המשפט לענייני משפחה.

אם בני זוג המשתייכים לדת היהודית קראית מעוניינים להתגרש או להתחתן במסגרת בית הדין הרבני, הם יוכלו לעשות זאת כל עוד בית הדין הרבני מכיר ביהדותם.

 

כיצד ניתן לפתוח תיק גירושין בבית הדין היהודי קראי?

הגירושים בבית הדין היהודי קראי אינם שונים במיוחד מהליך הגירושים שנערך בבית הדין הרבני. בבית הדין היהודי קראי, שנמצא ברמלה, יושבים בין דיין אחד לשלושה בכל דיון. זוג יהודי קראי המעוניין להתגרש, צריך לפתוח תיק גירושין בבית הדין.

על מנת לעשות זאת, הזוג נדרש למלא טופס "כתב תביעה וטופס פתיחת הליך" שניתן למצוא באתר בית הדין, בבית הדין עצמו ובמרכזים שונים של העדה היהודית קראית.

מה ההבדל בין בית הדין היהודי קראי לבית המשפט לענייני משפחה?

כאמור, רק בית דין אישי מוסמך לערוך הליך גירושין בין בני זוג. עם זאת, לבני הזוג – מבלי קשר לדת אליה הם משתייכים – יש את הזכות לבחור כי הליכים מסוימים ייערכו במסגרת בית המשפט לענייני משפחה. לעיתים זו בחירה בעלת משמעות טכנית בלבד, ולעיתים עשויה להיות לבחירה זו משמעות מהותית.

למשל, בני זוג רבים נוהגים לערוך הסכם גירושין ביניהם. הסכם גירושין מהווה אלטרנטיבה להכרעת בית המשפט, ובעצם מסדיר את החלטותיהם המשותפות של בני הזוג באשר לחלוקת הרכוש ביניהם, ובמקרה שיש להם ילדים – סוג המשמורת בה הם בוחרים ואופן חלוקת דמי המזונות.

למעשה, הסכם גירושין הינה דרך מצוינת עבור בני הזוג להימנע מהליך משפטי שעשוי להיות ארוך, מייגע ויקר, ולהחליט יחדיו על העתיד הטוב ביותר עבורם ועבור ילדם. עם זאת, חשוב להבין כי הסכם גירושין אינו מתאים לכל בני הזוג, אלא רק לאלו שיכולים לנהל שיח מתחשב והדדי, מתוך מטרה להגיע לעמק השווה יחדיו.

על מנת לאשר את הסכם הגירושין, יש לגשת לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני, כך שיוודאו כי ההסכם תואם את החוק וכי שני הצדדים חתמו עליו מתוך הסכמה חופשית. במקרה כזה, למשל, אין חשיבות גדולה באשר לבית המשפט שייבחר על ידי הזוג.

בבית המשפט לענייני משפחה ניתן גם לערוך הסדרי משמורת, מזונות וחלוקת רכוש. במקרה כזה, תהיה חשיבות גדולה באשר לבית המשפט שהזוג יבחר, כיוון שבתי המשפט ובתי הדין האישי אינם פוסקים באופן זהה. אמנם בית הדין אינו יכול לפסוק באופן שנוגד את החוק, אך הוא בהחלט יכול לפסוק בצורה שמרנית יותר שלאו דווקא תואמת את אורחות החיים המודרניים.

 

עורך דין גירושין בבית הדין היהודי הקראי – מדוע יש צורך בו

ככלל, מומלץ להיעזר בעורך דין בכל הליך משפטי, בין אם הוא נעשה בבית הדין האישי או בבית המשפט לענייני משפחה. להחלטות שנעשות במסגרת בית הדין היהודי הקראי ובבית המשפט לענייני משפחה ישנה חשיבות גדולה לחיי הזוג – בתי המשפט הללו יכולים להכריע כיצד יחולק הטיפול בילדים, מה יהיו הסדרי הראייה והמזונות, כיצד יחולק הרכוש, ועוד. על כן, מומלץ שלא להקל בכך ראש, אלא להיעזר במשפטן על מנת שיסייע לכם להגיע לתוצאות המבוקשות.

בהחלט ניתן לפנות לבית המשפט שתואם יותר את השקפת עולמכם על מנת להעלות את הסבירות שתקבלו את מבוקשכם. לשם כך, מומלץ להיעזר בעורך דין גירושין שמכיר את בתי הדין השונים, על מנת להבטיח כי אתם בוחרים בהליך הגירושין הנכון ביותר עבורכם.

בנוסף, מומלץ להיעזר בעורך דין גירושין כאשר אתם מצויים בקונפליקט הקשור להכרה בדתכם במסגרת בית הדין האישי או כאשר אתם מסוכסכים עם בן זוגכם. עורך דין מיומן יוכל להבטיח כי אתם מקבלים את ההגנה המשפטית שמגיעה לכם, כך שאתם וילדיכם לא תיפגעו מהליך הגירושין הפוגעני.

זכרו – בהליכים מסוג זה, אתם מניחים את עתידכם ואת עתיד משפחתכם על המאזניים. לחוק עשויות להיות השלכות מכריעות לכת ובלתי הפיכות, ולכן אל תעשו שום מעשה שאינכם יודעים מה משמעותו המשפטית.

עורכת הדין הלנה שמחי מתמחה בהליכי הגירושין השונים ובגישור משפחתי, ומזמינה אתכם לפנות למשרדנו על מנת שנוכל ללוות אתכם בהליך הגירושין ולהבטיח כי תצאו מהליך הגירושים בראש מורם ובצורה הטובה ביותר.

עורך דין גירושין בבית הדין היהודי הקראי
עורך דין גירושין בבית הדין היהודי הקראי

שאלות ותשובות - עורך דין גירושין בבית הדין היהודי הקראי

בני הזרם היהודי הקראי, המעוניינים להתגרש בבית הדין היהודי הקראי (ולא בבית דין רבני), יכולים להסתייע בשירותיו של עורך דין שידאג לנהל את ענייניהם ולעמוד על האינטרסים שלהם בבית הדין הקראי.

עורך הדין ידאג שכל הזכויות והאינטרסים שלכם במהלך הגירושין יתמלאו, וייצג אתכם אל מול בית הדין היהודי הקראי על הצד הטוב והמקצועי ביותר.

עורך דין גירושין יסייע בהתמודדות מול בן הזוג בעת גירושין, בכל הנושאים המהותיים של הגירושין – משמורת ילדים, מזונות, חלוקת הרכוש ועוד.

ייצוג משפטי המותאם לבית הדין הקראי חשוב על מנת שבן הזוג יוכל לעמוד על זכויותיו ועל האינטרסים שלו בעת גירושין. ייצוג משפטי מקצועי ידאג שתעברו את הגירושין על הצד החלק ביותר, לפחות בפן המשפטי.

שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, כהנה כסגנית וועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א והיא מוזמנת מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader