אלימות במשפחה

אלימות במשפחה היא תופעה מטרידה וטרגית המתרחשת למרבה הצער בתוך משפחות רבות. חשוב להבין שבמצבים כאלה יש לנפגעי האלימות אפשרות לבקש צו הגנה או צו למניעת הטרדה מאיימת, בהתאם לנסיבות. בשורות הבאות עו"ד הלנה שמחי תסביר איך ניתן להשתמש בהגנות הללו ולמי פונים לסיוע.

 

הידעתם? אלימות במשפחה היא לא רק אלימות פיזית

התא המשפחתי, שבדרך כלל אמור לספק ביטחון והגנה לאנשים, יכול לפעמים להיות ההפך הגמור. אלימות בתוך המשפחה יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות: אלימות פיזית, אלימות מינית, אלימות כלכלית הכרוכה בשליטה מלאה של אחד מבני הזוג על המשאבים הכלכליים, אלימות מילולית ואלימות נפשית או רגשית, הגוררת יחס מבזה ומשפיל כלפי בן הזוג. אין להפחית מחומרתה של אלימות זו, שכן הנזק שהיא גורמת לבן הזוג הוא לא פחות חמור ולעיתים אף מזיק יותר מהתעללות פיזית.

 

 

מה ניתן לעשות במקרה של אלימות במשפחה?

במקרה שאתם או אדם אחר מתמודדים עם אלימות במשפחה לסוגיה, זה הזמן לפנות לסיוע משפטי. על ידי פניה לעורך דין לענייני משפחה, ניתן להגיש בקשה מהירה להפקת צווי הגנה ומניעת הטרדה מאיימת, כדי להרחיק את האדם שפוגע בכם או באחרים מסביבתכם.

 

בין אם אתם חשופים להתעללות פיזית או נפשית מצד אדם במשפחתכם – דעו כי אינכם חייבים להתמודד עם המצב לבדכם. פנו כעת לסיוע דיסקרטי מעורכת דין לענייני משפחה, ללא עלות וללא התחייבות. אל תחכו שיהיה מאוחר מדי – חייגו עכשיו:077-804-4141.

 

נפגעות ונפגעי אלימות במשפחה רשאים לבקש צו הרחקה

החוק למניעת אלימות במשפחה (1991) מתיר הגשת בקשה למתן צווי הגנה לנפגעי אלימות במשפחה, לפיו בית המשפט מחייב את הוצאת בן הזוג הפוגע מהמגורים המשותפים, ממקום עבודתו של בן הזוג הנפגע וכן הלאה.

הצו נשאר בתוקף עד שלושה חודשים וניתן להארכה מעת לעת, בתנאי שהמשך הכולל לא יעלה על שישה חודשים. במקרים חריגים רשאי בית המשפט להאריך את תוקפו של הצו לשנה לכל היותר.

עם זאת, בשל הפגיעה הפוטנציאלית בעקרונות המפורטים בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, הוצאת צו הגנה מחייבת בחינה מדוקדקת של כל מקרה לגופו, ובתי המשפט נוהגים בזהירות בטרם נותנים צווים כאמור. בהתאם לכך, כאשר מתעורר הצורך לבקש צו הגנה בעקבות אלימות במשפחה, חשוב לעשות זאת בעזרת עו"ד דיני משפחה מנוסה להגדלת הסיכויים לכך שבית המשפט יאשר את הוצאת הצו במהירות.

 

על האפשרות להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת

על פי חוק מניעת הטרדה מאיימת משנת 2001, לאדם שחווה פגיעה והטרדה, הזכות לבקש מבית המשפט צו למניעת הטרדה מאיימת. צו זה שונה מצו הגנה בכך שהוא מקיף פעולות שונות כצורות של הטרדה, גם אם הן מתרחשות מחוץ לתא המשפחתי. דוגמאות לפעולות כאלה כוללות שליחת הודעות טקסט, עריכת מעקבים, הפרת פרטיות, איומים בפגיעה, גרימת נזק לרכוש או הכתמת המוניטין של האדם. השגת צו זה יכולה להיעשות בתהליך פשוט ומהיר יחסית, בעזרת עו"ד לענייני משפחה.

הצו יכול לחייב את הצד המטריד לשמור על מרחק מסוים ממקום מגוריו של הנפגע, רכבו, מקום העבודה שלו, בית הספר או כל מקום אחר שהנפגע פוקד אותו באופן קבוע. בנוסף, הוא אוסר על כל צורה אחרת של הטרדה כלפי הקורבן. הצו גם אוסר על החזקה או נשיאה של נשק, לרבות כלי נשק שהונפקו על ידי רשויות הביטחון או גופים ממלכתיים אחרים.

 

במקרים של אלימות במשפחה – האם כדאי לפנות למשטרה או לבית המשפט?

למרבה הצער, ישנם מקרים שבהם בן המשפחה האלים מפר את צו ההגנה, ובמצבים כאלה יש לפנות למשטרה. למה? מכיוון שהפרת הצו היא עבירה פלילית, שעלולה להביא למעצרו של העבריין ועלולה להוביל להאשמות משפטיות נגדו.

לקבלת צו הגנה, כאמור לעיל, ניתן לפנות הן למשטרה והן לבית המשפט לענייני משפחה. עם זאת, חשוב לציין כי צו ההגנה שמוציאה המשטרה הוא בדרך כלל משך זמן קצר מאוד. אם נמשך הצורך להמשיך את הפרידה מבן הזוג הפוגע לאחר פקיעת הצו, יש צורך לפנות לבית המשפט.

כאמור לעיל, צו שניתן על ידי בית המשפט יכול בתחילה להיות בעל תוקף ארוך יותר, עד שלושה חודשים, עם אפשרות הארכה לשישה חודשים ובמקרים חריגים עד שנה. יודגש כי בכל המקרים, בעת הגשת בקשה לצו מגן, ישנה חשיבות מכרעת להיעזר בעו"ד משפחה מקצועית ומנוסה.

 

אלימות במשפחה – אסור לעבור עליה בשתיקה

אם אתם או מישהו שאתן או אתם מכירים חווה אלימות מבן משפחה, אל תעברו על כך בשתיקה.
יש לכם – כמו גם לאנשים אחרים בחייכם, הזכות לחיות חיים נקיים מפחד והתעללות. חשוב שתדעו כי סיוע משפטי זמין עבורכם כדי לעזור לכם להגן על עצמכם ולתבוע מחדש את זכויותיכם.

עורכי דין לענייני משפחה מתמחים בתמיכה בנפגעי התעללות במשפחה ובמאבק על זכויותיהם. הם יכולים לספק לכם את ההכוונה המשפטית שאתם צריכים כדי לצלוח את התקופה הקשה הזו.

בעזרת עו"ד תוכלו להגיש תלונה משטרתית במידת הצורך, לקבל צו הגנה או צו למניעת הטרדה מאיימת מבית המשפט ולהבין אילו צעדים משפטיים נוספים אתם יכולים לנקוט כדי להבטיח שהפגיעות מצד קרוב משפחתכם לא ימשיכו להתרחש.

אל תיתנו לפחד לעכב אתכם מלפעול כדי להגן על עצמכם. בצעו את הצעד האמיץ של לפנות לקבלת סיוע משפטי כבר עכשיו. הבטיחות והרווחה שלכם הן בעלות חשיבות עליונה, וישנם אנשי מקצוע שמוכנים לעמוד לצידכם בכל צעד.

זכרו כי פנייה לסיוע משפטי היא פעולה שמעבירה מסר ברור שאתם לא מוכנים לסבול יותר התעללות. על ידי נקיטת פעולה כזו, אתם לא רק מגנים על עצמכם אלא גם שוברים את מעגל האלימות וסוללים את הדרך לעתיד טוב יותר לעצמכם וליקיריכם.

פנו עוד היום להתייעצות דיסקרטית עם עו"ד דיני משפחה ועשו את הצעד הראשון להגנה על בטחונכם ועל שלום יקיריכם.

 

אם אתם מתמודדים עם אלימות במשפחה – הזמן הנכון לפנות לייצוג משפטי הוא עכשיו

אם את או אתה עוברים פגיעה פיזית, נפשית, מינית או כלכלית מידי בן משפחה, ישנם צעדים שתוכלו לנקוט כדי שהסבל ייפסק. אל תחששו לפנות לעורך דין מומחה לדיני משפחה לצורך ייצוג משפטי. עורכת דין הלנה שמחי טיפלה בהצלחה במספר רב של בקשות לצווי הגנה וצווים למניעת הטרדה מאיימת, וליוותה את מיוצגיה לאורך כל ההליך המשפטי, הכולל לרוב גם הליכי גירושין. עו"ד שמחי מציעה לנפגעות ונפגעי אלימות משפחתית ליווי אישי, קשוב, רגיש ומקצועי לצד יחס אכפתי, אמפתי ומכיל לכל לקוח/ה.

פנו לסיוע משפטי עוד היום ועשו את הצעד הראשון לקראת החזרת השליטה על חייכם לידיים שלכם, ובניית עתיד שליו ובטוח יותר לכם וליקיריכם.

לייעוץ וסיוע משפטי חסוי אנא פנו אל משרד עו"ד הלנה שמחי באופן מיידי – אתם לא לבד: 077-804-4141.

אלימות במשפחה
אלימות במשפחה
שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, כהנה כסגנית וועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א והיא מוזמנת מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader