יתרונות בהליך גישור משפחתי

גישור משפחתי הוא הליך נפוץ ויעיל ליישוב סכסוכים בין בני משפחה או בני זוג, בעיקר בנושאי גירושין וירושה. בהליך זה מסייע מגשר מומחה ומיומן לבני המשפחה לנהל משא ומתן ענייני ולהגיע להסכמות. יתרונותיו הרבים של הגישור המשפחתי הופכים אותו לחלופה עדיפה על פני ניהול הליך משפטי ארוך, מתיש ויקר. בשורות הבאות נפרט על אותם יתרונות בהליך גישור משפחתי והדרך להפיק מההליך את מירב התועלת.

 

מהו הליך גישור משפחתי?

גישור משפחתי הוא הליך ליישוב סכסוכים בין בני משפחה, בדרך כלל בני זוג או הורים לילדים, בסיוע מגשר מקצועי וניטרלי.

להלן עיקרי ההליך:

  • בגישור משפחתי נערכים מפגשים בין בני המשפחה או בני הזוג הנתונים במחלוקת, יחד עם המגשר, שהוא איש מקצוע מיומן שעבר הכשרה כמגשר.
  • המגשר מנחה את הדיונים, מסייע לתקשורת בונה בין הצדדים ומעודד הבעה של רגשות, צרכים ואינטרסים הדדיים.
  • הצדדים מנהלים משא ומתן בהנחיית המגשר, על מנת להגיע להבנות הדדיות ופתרונות מוסכמים בנושאים שבמחלוקת.
  • ניתן לערוך פגישות פרטניות של המגשר עם כל צד בנפרד כחלק מההליך.
  • בסופו של דבר מנסחים הסכם כתוב שפותר את המחלוקות באופן מוסכם.

יתרונות הגישור הם במהירות, גמישות והסתכלות אינטגרטיבית על כל בני המשפחה, תוך ניסיון ליישב מחלוקות בדרכי נועם ושיתוף פעולה. 

 

יתרונות בהליך גישור משפחתי שחשוב להכיר

הליכי גישור משפחתי או גישור גירושין, מציעים תועלות רבות לבני המשפחה המעורבים בהם, הבאות לידי ביטוי בהיבטים שונים.
תוכלו לקרוא על ההבדלים בין הליך גישור לבית משפט במאמר זה >>>

שמירה על פרטיות וכבוד המשפחה

אחד היתרונות המשמעותיים של הגישור הוא שמירה על פרטיות הצדדים המעורבים בו. בגישור המגשר והצדדים חותמים על הסכם סודיות, כך שכל המידע שעולה במהלך הפגישות נשמר בסודיות מוחלטת. הגישור אינו מתנהל כהליך פומבי המתקיים בדלתיים פתוחות ולא נחשפים בו פרטים אישיים, רגישים או מביכים שיכולים לפגוע במשפחה כמו בהליך משפטי גלוי. כמו כן, הליך הגישור מאפשר לצדדים לשמור על כבודם ההדדי לאורך כל הדרך. הם יכולים לנהל משא ומתן ענייני, לשמוע זה את צרכיו של זה ולפתור את הסכסוך בדרכי נועם לרווחת כל המעורבים.

חיסכון ניכר בזמן ובמשאבים כספיים

גישור משפחתי יעיל ומהיר הרבה יותר מאשר ניהול תיק בבית המשפט. במקום שנים של דיונים והליכים משפטיים, הגישור מסתיים לרוב תוך מספר חודשים עם הסכם בין הצדדים. החיסכון בזמן ועלויות משפטיות הוא משמעותי מאוד. הדבר מאפשר לצדדים להתפנות להמשך חייהם במהירות וביעילות.

שליטה בהסכמים והתאמתם לצרכים הפרטניים

בגישור המשפחתי המגשר אינו כופה החלטות על הצדדים אלא מסייע להם לנהל משא ומתן ולהגיע להסכמות בעצמם. בתוך כך, בני הזוג שומרים על אוטונומיה בקבלת החלטות ויכולים לעצב הסכמים לפי הצרכים והעדפות הספציפיות של המשפחה. הם יכולים להתמודד טוב יותר עם השינויים בחייהם, כי הם אלו שעיצבו אותם.

השפעות חיוביות על הילדים

מחקרים מראים כי ילדים נפגעים פחות בגירושין, כאשר הוריהם פותרים את מחלוקותיהם בדרכי נועם. הם חווים פחות לחצים נפשיים ומצוקות כאשר ההסכמים הם תוצר של דיאלוג והבנה הדדית בין ההורים. למשל, הליך גישור יעיל מביא בדרך כלל להסדרי ראייה יציבים ורציפים יותר, התואמים את צרכי הילדים. כך ניתן למנוע מלחמות בין ההורים וקרעים בלתי הפיכים במשפחה.

בקצרה, הליך הגישור המשפחתי מציע יתרונות ברורים ומוכחים הן בהיבטים הפרקטיים של חיסכון בזמן ובעלויות, והן בהיבטים הרגשיים של שמירה על כבוד המשפחה ורווחת הילדים.

 

האם להליך גישור משפחתי יש גם חסרונות כלשהם?

כן, לצד היתרונות של הליך הגישור המשפחתי, ישנם גם מספר חסרונות פוטנציאליים:

  1. תלות בנכונות לשיתוף פעולה של הצדדים – אם אחד הצדדים אינו משתף פעולה או מגיע להליך הגישור בחוסר תום לב, הסיכוי להצלחת הגישור המשפחתי הוא נמוך.
  2. האפקטיביות של התהליך תלויה במידה ניכרת בכישורי המגשר – מגשר חסר ניסיון או בעל כישורי תקשורת וגישור לא מספקים, עלול שלא להוביל לתוצאה מיטבית.
  3. הגישור עלול להסוות פערי כוחות – במצב כזה, הצד החלש או הפגיע יותר עלול להרגיש מאוים ולא לבטא את עמדתו למרות הפלטפורמה שלכאורה מוצעת לו.

מכל הסיבות הנ"ל, חשוב לשקול היטב אם הגישור המשפחתי אכן מתאים למצבכם ולצרכיכם, ויכול להניב תוצאה הוגנת ומיטבית עבור כל הצדדים בנסיבות המקרה.

 

כדי להפיק את מלוא התועלת מהליך הגישור שלכם – חשוב שתמצאו את המגשר הנכון

למציאת מגשר מוסמך ומיומן חשיבות רבה להפקת המירב מהליך גישור משפחתי מסיבות אלו:

כישורי גישור

למגשר מוסמך כישורי תקשורת מפותחים, יכולת הנעה של הצדדים לפשרות ומיומנות בניווט בין האינטרסים של הצדדים השונים למחלוקת, באופן שיקדם את הדיון בפתרונות האפשריים.

ניטרליות

מגשר חיצוני ומוסמך מגלם חוסר פניות ואובייקטיביות גבוהים יותר מאשר אדם המעורב רגשית בסכסוך, מה שמועיל לאמון הצדדים בהובלתו את ההליך.

כלים מקצועיים

למגשר המוסמך כלים וטכניקות מתקדמות שרכש בהכשרתו, המסייעים מאוד להצלחת ההליך.
114 ביקורות לא טועות >>>

הגברת הסיכוי לאימוץ ההסכם

הסכמה שהושגה בליווי מגשר מקצועי ומוסמך, נוטה לעורר יותר מחויבות ושביעות רצון של הצדדים לאורך זמן.

 

לסיכום

הגישור המשפחתי הינו הליך מועיל ואפקטיבי ליישוב סכסוכים המניב תוצאות טובות יותר הן עבור בני הזוג והן עבור ילדיהם. יתרונותיו לרוב מקנים לו עדיפות על פני ניהול הליכים משפטיים. אולם כדי להפיק את מלוא התועלת מהליך הגישור שלכם – חשוב שתמצאו המגשר מוסמך, מנוסה ואכפתי שיוביל את ההליך.

עו"ד הלנה שמחי מתמחה בדיני משפחה ובעלת הסמכה ייעודית וניסיון עשיר בליווי הליכי גישור משפחתי מורכבים. עו"ד שמחי רואה בהליך הגישור כלי יעיל ליישוב סכסוכים משפחתיים ותעשה כל שביכולתה כדי שיניב את התוצאות הרצויות לכם.

אם ברצונכם לבחון את האפשרות לפתור את המחלוקת המשפחתית על מי מנוחות ומבלי להיגרר לערכאות משפטיות, כדאי שנשוחח. פנו כעת לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות!

שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, כהנה כסגנית וועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א והיא מוזמנת מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader