כיצד לפעול כדי להניע גירושין בתחילת הריון?

זוגות רבים מצפים להריון בכליון עיניים. אולם הריון גם יכול לגרום לעיתים לקרע בין הצדדים עד כדי רצון להתגרש. על רקע זה נשאלת השאלה: כיצד לפעול כדי להניע גירושין בתחילת הריון? בשורות הבאות נסקור כמה דגשים חשובים שכדאי להכיר.

 

כיצד לפעול כדי להניע גירושין בתחילת הריון בצורה יעילה – שאלה כבדת משקל

במסגרת הליך גירושין בהריון מומלץ במיוחד לנסות ולהגיע להסכמים בגישור, ולא להיכנס אל בין כותלי בית המשפט. זאת משום שהלחץ הנלווה לגירושין הוא גדול, בעוד שברוב המקרים, יש חששות מובנים בכל הריון, בנוגע לבריאות העובר והאישה. כאשר האישה מתחילה להיכנס להליך מלחיץ, יש חשש מהותי לגורל העובר, במה שעלול לפגוע בהריון, ובכך, גם באם ההרה.

אף על פי שישנה מורכבות גדולה בחלוקת נכסים ומשמורת עם ילד שעוד לא נולד, אם עובדים עם עורך דין גירושין טוב, אפשר להגיע להסכמות במהרה.

 

מה גורם לאנשים לרצות להתגרש בזמן ההריון מלכתחילה?

כניסה להריון יכולה להיות גילוי משמח, אך גם כזה שיכול להיות מאוד מתסכל עבור אנשים מסוימים. אין ספק שמרגע שמחליטים להביא ילד לעולם, מערכת היחסים משתנה ומאזן הכוחות בין בני הזוג – משתנה עמה. יש אנשים שהתהליך בא להם בקלות, ואחרים להם לוקח יותר זמן, והם צריכים אף התערבות רפואית לכניסה להריון.

התהליכים הללו, כולל ההריון עצמו, הם קשים מאוד, ומשפיעים בעיקר על שני הצדדים בזוגיות. בחלק מהמקרים, זה אף מגיע למצב בו הזוג רוצה להתגרש, ולכן, חשוב לדעת כיצד לפעול, כי מעבר לרגישות המתבקשת, יש כאן עניין נוסף בדמות טובתו של הילד בעתיד הקרוב והרחוק.

 

הקשיים הכרוכים בהליכי גירושין בזמן הריון

בישראל, החיבור בין הדת למדינה מחייב זוגות יהודים החפצים בגירושין, לעבור ברבנות על מנת לקבל אישור לגט. ברוב המקרים, כאשר בני הזוג נחושים ו/או עברו הליך גישור שלא צלח, ההליך יהיה מהיר. עם זאת, במקרה בו האישה בהריון, ולבטח בהריון מתקדם, ברבנות יאלצו את בני הזוג לחכות עד לאחר הלידה, כדי לראות האם התינוק יצליח לאחד בין הצדדים.

עם זאת, כדי לזרז את התהליך מומלץ שבני הזוג יגישו בקשה לגירושין בהסכמה, מה שיבהיר לרבנות שאין סיכוי לגישור, או שהסיכום כבר הושג, וניתן לאשר את הגט.

 

היתרונות של הליכי גישור כחלופה לתביעות גירושין

זוגות רבים שמחליטים להיפרד במהלך ההריון, חוששים מההשלכות האפשריות של פנייה לערכאות משפטיות והתדיינות ארוכה ואינטנסיבית בבתי המשפט לשם הכרעת הסוגיות הכרוכות בגירושין. אולם חשוב לדעת כי קיימת אלטרנטיבה בדמות פנייה להליך גישור פרטי באמצעות עורך דין משפחה עם הסמכת מגשר/ת.

לא אחת, ממקום של חשיבה על רווחת הילד לעתיד, ישנה הירתמות של שני בני הזוג להצלחת הגישור, שמאפשרת להגיע להסכמות בסוגיות המשמעותיות הכרוכות בגירושין, מבלי להיגרר להאשמות ותביעות גירושין ממושכות, ארוכות, יקרות ומתישות בבית המשפט. הדבר מאפשר חיסכון משמעותי בזמן ובהוצאות – לטובת כל הצדדים המעורבים.

 

על מה חשוב מאוד להקפיד בהליך גירושין בזמן הריון?

כאשר בני זוג שרוצים להתגרש מחליטים להתקדם להליך גירושין אחרי פגישות המהו"ת, חשוב לשים לב לכמה אלמנטים הקשורים לעתיד הילוד ורווחתו:

  1. הבחנה בין התקופה הראשונית של הילד, בו הוא צריך את אמו, לשלב בו הוא גדול יותר.
  2. סוגיית המזונות צריכה להתבסס על הכנסות שני הצדדים.
  3. הסכמי הראייה צריכים להיות מוסדרים כבר מהרגע הראשון.
  4. חלוקת הנכסים ותנאי המחייה צריכה לקחת בחשבון את מה שטוב לעובר שטרם נולד.

 

נושא המשמורת והמזונות כנדבך קריטי בהליך גירושין בהריון

נושא המשמורת המזונות בהליך גירושים בהריון הוא מורכב מאוד, מפני שהילד אינו פה, וגם אם היה, קשה היה לדעת מה ההעדפה שלו. אין כל ספק שבשלב הראשון הוא צריך את אמו לצרכי הנקה וכדומה. לכן, אין כל ספק שלפחות בחודשים הראשונים לחייו, הוא יצטרך לחיות עם אמו.

לכן, חשוב להגיע להסדר נכון עבור הצד השני, כדי שיוכל לראות את הילד ולהיות חלק מחייו, אם הוא אכן חפץ בכך. לאחר מכן, יש לבצע הפרדה, וכאשר הוא מגיע לגיל מבוגר יותר, להבין מה יותר טוב ונכון עבורו. גם למצב כלכלי יש חשיבות רבה בתחום הכספים, הנכסים וחלוקת המשמורת.

 

ההשלכות המשפחתיות של הליך גירושין בהריון

גירושין במהלך ההריון הם קשים מאוד גם למשפחות, וזאת יש גם כן לקחת בחשבון. ההורים של הצד השני רוצים גם הם (בהרבה מקרים) להיות מעורבים בחיי הנכד. יש גם אחים ועוד אנשי משפחה שצריך לקחת בחשבון. בגלל שהילד אינו נולד, ויש חששות מובנים בנוגע לעובר, חשוב לשמור על ערוץ תקשורת פתוח, ולקיים דו שיח עם הצד השני על מנת להגיע להסכמות מהירות.

האידיאל הוא לקיים דו שיח גם עם המשפחה של הצד השני, לקחת בחשבון עצות וטיפים, ולא לפסול שום דבר, כי אין לדעת מתי תצטרכו את העזרה של הצד השני. חשוב מאוד לא לסגור דלתות ולדעת להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותכם.

 

כיצד לפעול כדי להניע גירושין בתחילת הריון – סיכום

החשיבות של מציאת עורך דין לענייני משפחה בהליך גירושין במהלך הריון היא עצומה. עו"ד לענייני גירושין שמכיר את הנושא, ויידע לכוון אתכם אל עבר החלטות נכונות הוא נכס עצום שיכול לעשות את ההבדל במצבכם ובמצב ילדכם. במשרד עו"ד הלנה שמחי – עורכת דין לענייני משפחה בעלת הסמכת מגשרת, תמצאו ייעוץ משפטי רגיש ונגיש, המכוון לליווי הליכי גירושין בהריון במידת הרגישות המתבקשת.

אנו כאן למענכן ולמענכם בכל התלבטות או שאלה בהקשר להליכי גירושין בהריון ובכלל – פנו אלינו!

כיצד לפעול כדי להניע גירושין בתחילת הריון
כיצד לפעול כדי להניע גירושין בתחילת הריון
שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, כהנה כסגנית וועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א והיא מוזמנת מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader