הליך גירושין מהיר

הליך גירושין הוא הליך מורכב רגשית ומשפטית, הנוגע למשפחות רבות בישראל. הליך זה יכול להיות ארוך ומייגע, במיוחד אם בני הזוג מנהלים מאבק משפטי עיקש ומתמשך. עם זאת, ישנן דרכים להפוך את הליך הגירושין לקצת יותר מהיר ופשוט. הדרך המהירה ביותר להתגרש היא באמצעות הסכם גירושין שנערך בשיתוף פעולה בין הצדדים. כאשר בני הזוג מגיעים להסכמות בכל הסוגיות הנוגעות לגירושין, הם יכולים לחתום על הסכם גירושין ולסיים את הליך הגירושין תוך מספר חודשים בלבד. במאמר זה נרחיב על האפשרות לנהל הליך גירושין מהיר, ונציג את היתרונות הגלומים בכך.

 

הליך גירושין מהיר – יש "חיה" כזו?

ככלל, הליך גירושין הוא הליך מורכב במהותו, שיכול להיות ארוך ומייגע, ובמיוחד אם בני הזוג מנהלים ביניהם מאבק משפטי. עם זאת, ישנן דרכים להפוך את הליך הגירושין לקצת יותר מהיר ופשוט, ככל שבני הזוג נכונים לקיים שיח מכבד ופתוח לטובת עריכת הסכם גירושין הוגן.

 

הידעתם? הדרך המהירה ביותר להתגרש היא באמצעות עריכת הסכם גירושין בהסכמה

הסכם גירושין הוא הסכם משפטי המעגן את תנאי הפירוד בין בני הזוג, בכל הסוגיות הנוגעות לגירושין, כגון:

  • חלוקת הרכוש המשותף: הרכוש המשותף של בני הזוג כולל את הבית, הרכב, חשבונות הבנק, החסכונות, ועוד. בני הזוג יכולים להסכים על חלוקה שווה של הרכוש בגירושין, או על חלוקה אחרת לפי שיקול דעתם.
  • המשמורת על הילדים וזמני השהות: משמורת על הילדים היא הסוגיה החשובה ביותר בהליך גירושין. בני הזוג יכולים להסכים על משמורת משותפת, שבה הילדים גרים אצל שני ההורים לסירוגין, או על משמורת בלעדית, שבה הילדים גרים עם אחד ההורים בלבד ובכפוך לכך, לקבוע את זמני השהות (הסדרי הראייה) של הילדים עם ההורה השני.
  • מזונות ילדים: מזונות ילדים הם תשלומים שאחד ההורים משלם להורה האחר (לרוב האב לאם) עבור הוצאות גידול הילדים, כגון מזון, ביגוד, חינוך, בריאות ועוד. גובה המזונות נקבע בהתאם לנסיבות כל מקרה, כגון ההכנסה של שני ההורים, הצרכים של הילדים, הסדר המשמורת שנקבע וחלוקת זמני השהות בין הצדדים, ועוד.

במרבית המקרים, כאשר בני הזוג מגיעים להסכמות בכל הסוגיות הללו, הם יכולים לחתום על הסכם גירושין בהסכמה. לאחר מכן, עליהם להגיש את ההסכם לאישור בית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני. לאחר אישור ההסכם, הוא יקבל תוקף של פסק דין וכל אחד מהצדדים יוכל להתקדם אל עבר פתיחת דף חדש בחייו.

 

כמה זמן לוקח להתגרש בהסכמה?

הליך גירושין בהסכמה יכול לארוך מספר חודשים, אך הוא יכול להסתיים גם תוך מספר שבועות, בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל מקרה.

הליך גירושין מהיר
הליך גירושין מהיר

 

מהם יתרונותיו העיקריים של הליך גירושין בהסכמה?

הליך גירושין בהסכמה מציע מספר יתרונות משמעותיים, כגון:

  1. הוא מהיר יותר מאשר הליך גירושין בבית משפט
  2. הוא זול יותר מאשר ניהול תביעות גירושין
  3. הוא מאפשר לבני הזוג לשמור על יחסים טובים יותר לאחר הגירושין

לעומת זאת, כאשר בני הזוג אינם מגיעים להסכמות בכל הסוגיות הנוגעות לגירושין, הם נאלצים להיכנס להליך גירושין משפטי. הליך זה יכול להיות ארוך, יקר, כואב ומייגע, ולארוך מספר שנים.

 

מה קורה כאשר הגירושין אינם מתנהלים כהליך גירושין מהיר?

במהלך הליך גירושין שבני הזוג אינם מצליחים להגיע בו להסכמות בסוגיות הכרוכות בפרידתם, הם יזומנו לדיון בבית המשפט למשפחה או בבית הדין הרבני. בית המשפט או בית הדין הרבני יפסוק בכל הסוגיות הנוגעות לגירושין, כגון:

 

חלוקת הרכוש המשותף

בית המשפט או בית הדין הרבני יבחנו את הנסיבות של כל מקרה ויפסקו כיצד לחלק את הרכוש המשותף.

 

משמורת על הילדים

בית המשפט או בית הדין הרבני יבחנו את טובת הילדים ויפסקו כיצד להסדיר את המשמורת עליהם.

 

מזונות ילדים

בית המשפט או בית הדין הרבני יפסקו מהם גובה המזונות שיש לשלם עבור הילדים.

 

מזונות אישה

בית המשפט או בית הדין הרבני יפסקו מהם גובה המזונות שעל הבעל לשלם לאישה כל עוד הליך הגירושין נמשך.

 

כיצד ניתן להגיע להסכם גירושין חוקי ומיטיב?

ישנן מספר דרכים להגיע להסכם גירושין הוגן וקביל משפטית. אחת הדרכים היא באמצעות פנייה אל עורך דין גירושין מנוסה. עורך הדין יסייע לבני הזוג לנהל משא ומתן ולגבש הסכמות בכל הסוגיות הנוגעות לגירושין, באופן חוקי, מכבד והוגן.

דרך נוספת להגיע להסכם גירושין היא באמצעות פנייה לגישור גירושין. גישור גירושין הוא הליך שבו בני הזוג פונים למגשר, אשר עוזר להם לנהל שיח ממוקד ומכבד על מנת להגיע להסכמות שיניבו הסכם גירושין מיטיב.

 

איך ניתן לקצר את הליך הגירושין?

ישנן מספר דרכים לקצר את הליך הגירושין, כגון:

  • פנייה לגישור: גישור גירושין הוא הליך שבו בני הזוג פונים למגשר, אשר עוזר להם לנהל שיח ענייני, ממוקד ומכבד על מנת להגיע להסכמות.
  • היעזרות בעורך דין גירושין מקצועי: עורך דין טוב לענייני משפחה וגירושין יוכל לסייע לבני הזוג לנהל את הליך הגירושין בצורה יעילה, מהירה וחסכונית.
  • שיתוף פעולה בין בני הזוג: ככל שבני הזוג ישתפו פעולה זה עם זה במהלך הליך הגירושין, כך הליך זה יהיה קצר יותר.

בקצרה, הליך גירושין יכול להיות הליך מורכב וטעון. אולם ישנן מספר דרכים להפוך את הליך הגירושין ליעיל, מהיר ופשוט יותר. כאשר בני הזוג נכונים להגיע להסכמות בכל הסוגיות הנוגעות לגירושין מחוץ לכותלי בית המשפט, הם יכולים לחתום על הסכם גירושין בהסכמה ולסיים את הליך הגירושין תוך מספר חודשים בלבד ואף פחות מכך, במקרים מסוימים.

 

כיצד עורך דין לענייני משפחה יכול לסייע בהליך גירושין מהיר?

עורך דין לענייני משפחה יכול לסייע בהליך גירושין מהיר במספר דרכים, כגון:

 

ייעוץ משפטי

עורך הדין יכול לספק לבני הזוג ייעוץ משפטי בנושאים הקשורים לגירושין, כגון זכויותיהם וחובותיהם של בני הזוג לפי הדין, הסוגיות שעליהם לדון בהן במסגרת הסכם הגירושין או תביעת הגירושין, השלכות הגירושין על הילדים וכן הלאה.

 

ניהול משא ומתן

עורך הדין יכול לסייע לבני הזוג לנהל משא ומתן ולגבש הסכמות בכל הסוגיות הנוגעות לגירושין.

 

ניסוח הסכם גירושין

עורך הדין יכול לסייע לבני הזוג לנסח הסכם גירושין מקצועי ומקיף, אשר יבטיח את זכויותיהם וחובותיהם של בני הזוג.

 

ליווי משפטי

עורך הדין יכול ללוות את בני הזוג במהלך הליך הגירושין, לרבות הופעה בבית המשפט או בבית הדין הרבני לפי הצורך.

בקצרה, עורך דין טוב לענייני משפחה יוכל לסייע לבני הזוג להגיע להסכמות מהירות ויעילות בכל הסוגיות הנוגעות לגירושין, ולהשלים את הליך הגירושין בצורה יעילה, מהירה וחסכונית ככל הניתן.

 

לסיכום

הליך גירושין מהיר יכול להיות פתרון מצוין עבור זוגות שמתגרשים בהסכמה. הליך זה יכול להיות קצר, זול ויעיל, ויכול לאפשר לבני הזוג להמשיך בחייהם החדשים במהירות ובקלות. לצורך כך, מומלץ לפנות אל עורך דין משפחה מקצועי ומנוסה, אשר יוכל לסייע לכם להגיע להסכמות בכל הסוגיות הנוגעות לגירושין, ולנהל את הליך הגירושין בצורה עניינית ומקדמת.

אם אתם מחפשים עורך דין לענייני משפחה אשר יוכל לסייע לכם להתגרש במהירות וביעילות, הגעתם למקום הנכון. לפרטים נוספים ולקביעת פגישה, צרו קשר עם עו"ד הלנה שמחי עוד היום.

שתפו בקליק
עו"ד הלנה שמחי
עו"ד הלנה שמחי

עורכת דין הלנה שמחי הינה מומחית בתחום דיני משפחה.
היא בעלת משרד עריכת דין מוביל, כיהנה כסגנית ועדת בתי משפט לענייני משפחה מחוז מרכז, כהנה כסגנית וועדת בתי דין רבניים מחוז מרכז, כיהנה כחברה בועדת ניסוח משפטי של לשכת עורכי דין מחוז ת"א והיא מוזמנת מידי שנה להרצות בכנסים בינלאומיים בכל הקשור לדיני משפחה, גירושין והורות משותפת.

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 114 ביקורות
×
js_loader